سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوص در بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: تاکنون بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان در این بندر توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در حاشیه بازدید از غرفه بندر امیرآباد در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته، افزود: ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان از اصلی‌ترین برنامه‌های این بندر است که می‌تواند نقش به‌سزایی را در تولید و اشتغال منطقه ایفا کند.

رضوانی با اشاره به اینکه اسکله رورو ریلی می‌تواند ترانزیت کالا را فعال‌تر کند، گفت: با افتتاح اسکله رورو ریلی، انواع کالا از قبیل چوب، غلات، کانتینر یخچالی، گوشت و صیفی‌جات میان بندر امیرآباد و کشور روسیه ترانزیت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، 20 شرکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این بندر به‌عنوان اولین بندر در سطح بنادر کشور است که کارخانه تولیدی آن عملیاتی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فعال هستند؛ گفت: تاکنون بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان از قبیل سیلوها، انبارها و کارخانه‌های تولیدی با اشتغال‌زایی یک‌هزار و 600 نفر در این بندر توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.


 

امتیاز به خبر :