برگزاری آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر در ارس

آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر به مناسبت هفته پژوهش در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این آیین که با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد ارس و فعالان حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، از شرکت های برتر و پژوهشگران برگزیده تجلیل به عمل آمد.
سرپرست طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس، در ابتدای این آیین گفت: کاربردی کردن علم و دانش برای شرکت های دانش بنیان ضروری است و ایده هایی که قابلیت تجاری سازی و کاربردی کردن دارند، باید در اولویت باشند.
جعفر ملکی تصریح کرد: با توجه به حضور صنایع متنوع در ارس، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نیازهای صنعت منطقه را شناسایی کرده و برای رفع این نیازها تلاش کنند.
سرپرست مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس نیز در این آیین ضمن اشاره به آمار شرکت های فناور و دانش بنیان ارس، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس رشد 400 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده است و این منطقه به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه فناوری انتخاب شده است.
پریسا بهلولی افزود: در ادامه حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش داریم تا صندوق پژوهش و فناوری را در منطقه آزاد ارس دایر کنیم و این اتفاق برای اولین بار در شمالغرب کشور روی می دهد.
وی در زمینه موفقیت های یک سال اخیر منطقه آزاد ارس در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: تاسیس مرکز رشد، تعیین بسته های حمایتی و حضور موفقیت آمیز در نمایشگاه های مختلف از جمله اقدامات مثبت این منطقه در حوزه دانش بنیان هاست.
در ادامه آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر ارس نیز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولان این سازمان و روسای دانشگاه های مستقر در ارس از شرکت های برتر دانش بنیان و پژوهشگران برگزیده تقدیر شد.
سه شرکت حائز عنوان در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، شامل شرکت های آذر کیمیا خاتم، آرمان تایماز ارس و اروند ابتکار پیشرو ارس در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین شرکت های برج بارو و مسیر پویا جویان ارس نیز به دلیل رونمایی از محصول جدید خود در نمایشگاه مذکور مورد تقدیر قرار گرفتند.
شهرام اباذرلو، حسن قصابی، جواد کاموسی، حمید الهامی و حسن عباسی نیز در ادامه این آیین به عنوان پژوهشگران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
از آیدین نصرتی به عنوان محقق و پژوهشگر جوان منطقه آزاد ارس نیز در پایان این مراسم تقدیر به عمل آمد. این محقق جوان به تازگی از محصول جدید خود با عنوان مواد ضدآب رونمایی کرده و در زلزله اخیر غرب کشور نیز این مواد برای ضدآب کردن چادرهای آسیب دیدگان زلزله غرب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :