لزوم تکمیل زیرساخت های عمرانی در منطقه ویژه کاشان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: اتاق بازرگانی کاشان یکی از پنج اتاق اولی است که در کشور تاسیس شد و هم اکنون بیشتر اعضای آن از فعالان اقتصادی کشور محسوب می‌شوند که با وجودیک هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان، بیش از 170 واحد آن، صادرات محور هستند.
 

به گزارش فرینا، محمود تولایی در نشست فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان افزود: رویکرد اتاق کاشان، صادرات محور است و تلاش می‌کنیم، تا آموزش‌های لازم و فرصت‌های مورد نیاز را برای صادرات کالا را به کارآفرینان و فعالان اقتصادی منطقه ارائه کنیم.

تولایی گفت: بیش از 75 درصد از فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان تولید می‌شود، که بیش از نیمی از آن به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود. همچنین گلاب، عرقیجات گیاهی، اسانس گل محمدی، داروهای گیاهی ظروف چینی و آرکوپال، مس، انواع لنت خودرو، پتو و سنگهای تراونتن و زینتی از دیگر کالاهای صادراتی کاشان است.

وی افزود: تمام واحدهای صنعتی و تولیدی کاشان توسط بخش خصوصی و مردم ایجادشده و از هیچ سرمایه دولتی بهره نگرفته است، به همین علت است که توانسته در همه فراز و نشیب‌های کشور، اشتغال خود را حفظ کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان ادامه داد: هم اکنون منطقه کاشان به لحاظ اشتغال، سرمایه گذاری، صادرات، شمار افراد زیر پوشش بیمه و توسعه فعالیت‌های صنعتی رتبه‌ای بالاتر از 15 استان کشور دارد.

تولایی بخشی از تفویض اختیار مدیران کل استان اصفهان به شهرستان کاشان را خواستار شد و گفت: تفویض اختیار نه تنها موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت می‌شود بلکه باعث سهولت در کارها و تسریع در انجام امور نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران کاشانی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه همواره تلاش می‌کنند، افزود: تفویض اختیار موجب دلگرمی بیشتر آنها برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت در این منطقه خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان همچنین پیگیری تسریع در تکمیل منطقه ویژه اقتصادی کاشان را خواستار شد و گفت: اتاق بازرگانی کاشان از 15 سال قبل تلاش‌های فراوانی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام داده است.

تولایی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان در استثنایی‌ترین موقعیت و مکان کشور قرار دارد، افزود: نزدیکی به ایستگاه راه آهن، قرار گرفتن در مجموعه کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی و بزرگراه، نزدیکی به استان‌های تهران، قم، اصفهان و مرکزی از دیگر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: با وجود ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در منطقه کاشان برای سرمایه گذاران فراهم است، هم اکنون واحدهای صنعتی تولیدی زیادی در این شهرک‌ها آماده راه اندازی شده اما آب و برق ندارند و در واقع سرمایه گذار از شرکت شهرک‌ها جلوتر است.


امتیاز به خبر :