نقش موثر گمرک در رونق اقتصادی منطقه ویژه خراسان جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: وجود گمرک و حضور پررنگ مرزبانان اقتصادی در جای جای کشور سبب رونق اقتصادی در هر منطقه می‌شود.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری‌زاده در آیین گرامیداشت روز جهانی گمرک افزود: گمرک به عنوان یک مکمل ضرورتی مهم در منطقه ویژه اقتصادی بوده و در راستای کمک به رشد و موتور متحرک توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، مولد و تولید داخلی نقش آفرینی کرده است.

صفدری زاده با بیان اینکه گمرک خراسان جنوبی تاکنون گام‌های موثری در راستای تکمیل، توسعه سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی برداشته است گفت: گمرک نقش مهمی در توسعه پایدار استقلال کشور در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته و ضامن بقای تولید داخلی، رشد تعالی جامعه، رفاه عمومی و ایجاد امنیت در برابر قاچاق کالا و ارز است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در مدت 10 ماه امسال 618 میلیون دلار صادرات کالا در استان خراسان جنوبی وجود داشته که نسبت به مدت مشابه 33 درصد رشد دارد.

محمدعلی خاشی افزود: در 10 ماهه امسال 618 میلیون دلار صادرات کالا در استان خراسان جنوبی انجام شده که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد دارد.

خاشی گفت: امروز خراسان جنوبی در کنار کشورهای همسایه از امنیت نسبی برخوردار است و تا این امنیت فراهم نباشد فعالیت تجاری امکان پذیر نیست و مرزبانان اقتصادی با تلاش خود امنیت، رشد و توسعه اقتصادی را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: 29 سازمان در فرآیند گمرکات دخیل هستند و همه باید دست به دست هم دهیم تا فرآیندها منجر به فعل صادرات و واردات شود.


امتیاز به خبر :