احراز مالکیت 5 میلیون و 500 هزار مترمربع زمین در سه سال گذشته در منطقه آزاد قشم

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از احراز مالکیت بالغ بر 5 میلیون و 500 مترمربع زمین از سال 1394 تا کنون در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرینا به نقل از برنا در هرمزگان؛ احمد دیرستانی با حضور در کارگاه آموزشی حفاظت از اراضی ملی، فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم را در این راستا برشمرد و گفت: به دستور حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سال 1394 کمیته ای موسوم به کمیسیون ماده 3 در این سازمان تشکیل شد که نتیجه آن تا به امروز، احراز مالکیت اهالی قشم برای 5 میلیون و 500 مترمربع زمین بوده است.
دیرستانی بر تشکیل این جلسات به صورت هفتگی تاکید کرد و افزود: در این کمیسیون، مالکیت ها براساس اطلاعات دریافت شده از شوراهای اسلامی و دهیاری ها و تطبیق با عکس های هوایی سال 1346 راستی آزمایی شده و در صورت مطابقت، زمین به مالک واگذار می شود.
وی گفت: مالکان می توانند این اسناد را به سند تک برگی تبدیل کرده و از امتیازات لازم استفاده کنند.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: کمیته کمیسیون ماده 3 از سال 1394 تا کنون 66 بار تشکیل جلسه داده و تا تعیین تکلیف وضعیت آخرین پرونده اراضی ملی و دولتی به کار خود ادامه می دهد.
دیرستانی همچنین از تشکیل شورای حل اختلاف سازمان منطقه آزاد قشم به دستور مدیرعامل این سازمان خبر داد و تصریح کرد: وظیفه این شورا رسیدگی به پرونده هایی است که پس از مطرح شدن در کمیسیون ماده 3، همچنان دارای اختلاف نظر است.

اراضی قشم، بزرگترین سرمایه مردم و جزیره

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اراضی قشم را بزرگترین سرمایه مردم و جزیره می داند و تاکید دارد که حتی یک سانتی مترمربع از زمین اهالی جزیره نباید تضییع شود.
دیرستانی افزود: در همین راستا پیگیری سندهای رفسنجان در دستور کار قرار گرفته تا به درستی جانمایی شده و به سند تک برگی تبدیل گردد.
به گفته وی، 7 هزار و 500 سند رفسنجان در اختیار مردم قشم است که حدود مشخصی ندارد.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و یک شرکت پیمانکاری جهت طی روند جانمایی خبر داد و بیان کرد: در مرحله نخست، کار از روستای طبل آغاز شده و 425 سند رفسنجان در غرب جزیره جانمایی و تک برگی خواهد شد.
وی ادامه داد: طراحی منظومه روستایی با هدف شناسایی اقتصاد روستاهای جزیره در حوزه های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته است.
دیرستانی با اشاره به پرونده های نهایی بسیاری که در انتظار پرداخت حق مالکانه برای واگذاری هستند، گفت: با پرداخت این مبلغ افراد می توانند سند زمین ها را دریافت کنند.
گفتنی است، کارگاه آموزشی حفاظت از اراضی ملی به همت حسین رفیعی، مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور عبدالجواد کمالی، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، غلامرضا پاسلاری مشاور مدیرعامل در امور شوراها، احمد دیرستانی مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم، محمد باقری معاون دادستان، محمد جهین بخشدار مرکزی، محمدرضا ترکی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مالک یزدان پناه مدیر جهاد کشاورزی، اکبر محمود زاده مدیر منابع طبیعی شهرستان قشم و شماری از امامان جمعه، روسای شورا و دهیاران بخش مرکزی در محل سالن اجتماعات معراج روستای تنبان برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.