بندر چابهار؛ زمینه ساز تحقق "رونق تولید"، اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و پیرامون مواردی از قبیل جذب سرمایه‌گذار، برنامه ریزی برای توسعه بندر چابهار و تشکیل کارگروهی تخصصی برای توسعه بازرگانی گفتگو کردند .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، بهروز آقایی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به اقدامات موثر سازمان بنادر در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت های بندری، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور زمینه ساز تحقق "رونق تولید"، اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی است .
آقایی ضمن اشاره به همکاری های خوب با منطقه آزاد چابهار افزود: پیوندهای اقتصادی و تقویت مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و رونق فعالیت های اقتصادی و ایجاد بسترهای مطلوب برای سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی با هم افزایی، مشارکت و همکاری های بین دستگاهی توسعه و گسترش خواهد یافت .
وی گفت: در شرایط کنونی و موقعیت ممتاز بندر چابهار و دسترسی به بازارهای منطقه ای به ویژه کشورهای هند و افغانستان و ایفای نقش حلقه اتصال مسیر ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، تسریع در تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی و تخصیص سهم کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار و تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و فعالیت های تجاری و بازرگانی، علاوه بر رونق تولید و اشتغال زایی در استان، عامل توسعه، جهش و همکاری های اقتصادی است .
عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی با مشارکت متخصصان کلیه دستگاه های مرتبط در جهت ایجاد بستری مناسب و نو برای توسعه تجارت و بازرگانی مبتنی بر علم روز و آخرین دستاوردهای جهانی و ایجاد زنجیره لجستیک کارا به منظور ایجاد چابکی در حمل و نقل و توزیع بار از طریق بنادر و مراکز توزیع شد. استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ایجاد پارک های لجستیکی و حمل و نقل می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزائی ایفا نماید . 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.