18/ استعداد بالای مناطق آزاد برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق / صنایع فرهنگی ابزار کارآمد صادرات فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری؛ مناطق آزاد را مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولیدات فرهنگی در مناطق آزاد به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، سید محمد حسین سجادی نیری در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: هزینه ایجاد اشتغال در صنایع فرهنگی بطور متوسط ۳۰ میلیون تومان است که این رقم در صنایع دیگر به اذعان وزیر کار ۳۰۰ میلیون تومان است. 
او ادامه داد: ‌در صنایع فرهنگی سرمایه پایین تری برای اشتغالزایی و کارآفرینی نیاز است.
سجادی نیری تولید ثروت،‌ درآمدزایی و گردش مالی را از مزیت های صنایع فرهنگی برشمرد و ادامه داد: صنایع فرهنگی در قیاس با سایر صنایع از نرخ برگشت سرمایه بسیار بالاتر و دوره بازگشت سرمایه خیلی کوتاه برخوردارند. 
او زنجیره تولید در صنایع فرهنگی را بسیار سودآورد خواند و گفت:‌ صنایع فرهنگی عامل اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر است. 
سجادی نیری اظهار داشت: برای شکل دهی کامل حلقه های صنعت فرهنگ نیاز به جریان سازی گسترده در مراحل مختلف است و حرکت پایدار و با ثبات نیازمند زیرساخت های دقیق و هدفمند است. 
او صنایع فرهنگی را ابزاری کارآمد برای صدور فرهنگ ایرانی ـ اسلامی برشمرد و ادامه داد: معرفی فرهنگ بومی و اعتقادی کشورها با صنایع فرهنگی امکان پذیر است و موجب افزایش غرور ملی می شود. 
دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری مناطق آزاد را مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره تولیدات فرهنگی در مناطق آزاد به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. 
این مسئول استفاده از صنایع فرهنگی را راهی موثر و رویکردی فعال برای مقابله با تهاج فرهنگی برشمرد و افزود: زیرساخت های ویژه و متناسب با اقتضائات در مناطق آزاد طراحی و پیاده سازی شود.
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد. 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.