وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سه سامانه وزارت اقتصاد تاکید کرد: 

مهم‌ترین دستاورد پیاده سازی اقتصاد هوشمند، ایجاد ابرفرصت ها است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد هوشمند به عنوان رویکردی که تحقق آن بطور همزمان خیلی از مشکلات و چالش ها را برطرف می کند، تاکید کرد: مهمترین دستاورد پیاده سازی اقتصاد هوشمند، ایجاد ابرفرصت ها است.

 به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند با حضور در غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در بیست و پنجمین  نمایشگاه الکامپ، از سه سامانه این وزارتخانه رونمایی کرد.

دژپسند در این مراسم، از سامانه های "شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران"، "برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی" و "سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا)" رونمایی کرد.

وی افزود: با بهره برداری از این سامانه ها، بعد زمانی و مکانی در انجام فرآیندهای اقتصادی حذف می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه های مذکور، علاوه بر صرفه جویی چشم گیر در کاغذ، ارتباط چهره به چهره خدمات گیران این وزارتخانه حذف خواهد شد که عامل مهمی در کاهش فساد اداری است.

دژپسند راه اندازی سامانه "شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران" را امکان مناسبی برای بهره گیری از ایده های جوانان در اقصی نقاط کشورمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت اقتصاد، علاوه بر توان کارشناسی و مدیریتی مجموعه این وزارتخانه، از پنج صاحبنظر متخصص در این حوزه نیز استفاده کردیم. 

وزیر اقتصاد در پایان گفت: برای دستیابی به اهداف اقتصاد هوشمند، باید با تلاش بیشتر، فاصله ها را کم کنیم.

این گزارش حاکی است، سامانه دارا، درگاه ارائه کننده خدمات الکترونیکی(نظیر دریافت کل دارایی سهام، فهرست معامله ها، علت ممنوع از معامله شدن کد یا نماد و ...) از طریق اپلیکیشن وب و موبایل، بدون نیاز به مراجعه حضوری به سهامداران حقیقی و حقوقی است و اقدامی در راستای حفظ شفافیت و اطلاع رسانی صحیح محسوب می شود.

گفتنی است، "شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران" با اهدافی چون افزایش مشارکت جوانان کشور در فرآیند تصمیم سازی و سیاستگذاری و بهره گیری از تمامی ظرفیت های علمی و تخصصی و توانایی های آنها در فرآیند تصمیم سازی و تنظیم سیاست های اقتصادی کشور طراحی شده است.

این شبکه دارای شش اتاق فکر موضوعی، اقتصاد کلان، فضای کسب و کار، بازارهای مالی و تجارت، مالیه دولت و نظارت مالی، اقتصاد هوشمند و مدیریت دارایی ها و بدهی های دولت است و اعضای آن را فارع التحصیلان و دانشجویان دوره دکتری و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و سایر رشته های مرتبط در سراسر کشور تشکیل میدهند.

داوطلبان برای عضویت در این شبکه می توانند به آدرس Econet.mefa.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

شایان ذکر است، با راه اندازی سامانه "برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی" متقاضیان هنگام نقل و انتقال املاک مسکونی فاقد مشکل قانونی (به لحاظ سند مالکیت) می توانند بدون نیاز به مراجعه به سازمان امور مالیاتی جهت دریافت مفاصا حساب، از طریق ۲۶۰ دفترخانه منتخب، به صورت الکترونیکی، بر اساس محل قرار گیری ملک در تهران، مبلغ مالیات متعلقه به آن را محاسبه و در همان محل پرداخت نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.