سرمایه‌گذاری خارجی ۵۳ میلیون دلاری در منطقه آزاد انزلی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی از سرمایه گذاری خارجی ۵۳ میلیون دلاری در منطقه آراد انزلی خبرداد و گفت: ۶۴۰ میلیون دلار صادرات طی سال جاری در منظقه آزاد انزلی به ثبت رسید.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «مجید فاتحی» امروز (سه شنبه، ۵ آذر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اقدامات این سازمان طی ۶ سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی به ارث رسیده از سالیان گذشته، گفت: در این دوره ۶ ساله رکود منطقه آزاد انزلی به ویژه در بخش تجاری برطرف شد.
 
فاتحی با اشاره به فعال‌سازی هزار و ۷۰۰ غرفه تجاری در این منطقه تصریح کرد: اجرای پنج پست اسکله بندر کاسپین با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیاردی و بهره برداری از ۲ اسکله، تملک اراضی و بسترسازی برای شبکه راه آهن، ایجاد زیرساخت های گردشگری و مرکز تفریحات دریایی از جمله اهم اقدامات طی سالیان اخیر بود.
 
وی راه اندازی اسکله مارینا را بزرگترین اتفاق در حوزه توسعه گردشگری منطقه دانست و افزود: بهره برداری از مجموعه ساحلی قایقران که منجر به اجرای ۱۴۰ برنامه ورزشی در این مجموعه شد از زیرساخت های مهم در توسعه ورزش منطقه آزاد انزلی بود.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری داخلی با رشد ۳۳۷ درصدی طی این ۶ سال اظهارداشت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در سالجاری صورت گرفت.
 
فاتحی از سرمایه گذاری خارجی ۵۳ میلیون دلاری در سال جاری خبر داد و بیان کرد:۶۴۰ میلیون دلار صادرات در منظقه آزاد انزلی به ثبت رسید.
 
وی با اشاره به صدور بیش از ۲ هزار مجوز در منطقه آزاد انزلی اذعان کرد: طی این سالها با فراهم سازی زیرساخت ها شاهد رونق بخش گردشگری بودیم که موجب ورود  ۷ میلیون نفر گردشگر در سال جاری به این منطقه بود.
 
در ادامه این مراسم رییس انجمن سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی به ارائه اقدامات و حمایت های انجام شده از سرمایه‌گذاران طی سالیان اخیر اشاره کرد و از  فعالیت چهار هزار فعال افتصادی در منطقه آزاد انزلی خبر داد.
 
گفتنی است، در این مراسم که با حضور «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد از زحمات ۶ ساله «رضا مسرور» مدیرعامل سابق منطقه آزاد انزلی تقدیر و «محمدولی روزبهانی» به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.