تامین سلامت سرمایه های انسانی، اولویت نخست منطقه آزاد قشم

چهارمین جلسه شورای سلامت منطقه آزاد قشم با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و با محوریت ارایه راهکارهای بهتر برای تامین سلامت سرمایه های انسانی این منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این جلسه که با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، دکتر تارم امام جمعه شهرستان قشم، دکتر بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، سرهنگ سالاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، دکتر اسلامی، عضو شورای شهرستان قشم، شهرداران، معاونان و مدیران منطقه آزاد قشم، برگزار شد، بخش های مختلف ضمن بیان عملکرد خود در راستای مقابله با بیماری کووید 19، راهکارهای جدیدی برای کنترل و مدیریت این بحران ارایه کردند.
حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر عملکرد موفقیت آمیز این منطقه در مواجهه با این بیماری جهانی بیان داشت: مهم ترین عامل مدیریت به موقع بحران پیش آمده در این منطقه، وحدت فرماندهی و همکاری تمامی بخش ها و ارگان ها برای قرارگیری در مسیر مورد تایید شبکه بهداشت و درمان جهت تامین سلامت جامعه جزیره است.
مومنی ادامه داد: حفظ سلامت کادر پزشکی و پرستاری یکی از اولویت های ما برای شکست این بیماری است و به همین منظور فراخوانی با محتوای جذب افراد نسبتا حرفه ای با مدیریت شبکه بهداشت و درمان ارایه می شود  تا با کمک به کادر درمانی، بخشی از فشار جسمی و روانی وارد بر این سربازان خط مقدم مقابله با کروناویروس کاهش یابد.
وی از اعلام آمادگی واحدهای مختلف صنعتی منطقه آزاد قشم برای تولید اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و روند درمان خبر داد و گفت: با تولید آب ژاول، الکل، ژل و مواد ضدعفونی کننده و اقلام دیگر نه تنها در تامین نیازهای جزیره به خودکفایی می رسیم بلکه می توانیم به استان هرمزگان، استان های جنوبی و حتی سایر مناطق کمک کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از موفقیت یکی از شرکت های دانش بنیان منطقه آزاد قشم برای ساختن کیت تشخیصی خبر داد و افزود: بزرگ ترین خطر این بیماری، طول دوره نهفتگی آن است که باید برای غربالگری مردم جزیره با مدیریت شبکه بهداشت و درمان، تمهیداتی اندیشیده شود.
مومنی بر لزوم مدیریت استرس حاکم بر جامعه تاکید کرد و عنوان داشت: کنترل ترددها، تجهیز کلینیک خلیج فارس و تهیه مواد لازم جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس در قالب یک مسوولیت اجتماعی وظیفه سازمان منطقه آزاد قشم است که با همکاری سایر بخش ها محقق می شود.
حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز در این جلسه با ارایه آماری از فعالیت های شبانه روزی کادر درمان گفت: نقل و انتقال بیماران دیالیزی، تجهیز کلینیک خلیج فارس و تامین مکانی تحت عنوان نقاهتگاه برای درمان و پرستاری از بیماران رو به بهبود و مبتلایان با علایم خفیف بخش هایی از برنامه های ستاد پیشگیری و مقابله با کروناست.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همت مثال زدنی کادر درمان تاکنون هیچ فوتی نداشتیم و همه بیماران بهبود یافته اند.
بهزادی در پایان سخنان خود از مردم خواست تا با رعایت نکات بهداشتی با شیوع این بیماری مقابله کنند.
امیدبخشی با استفاده از ابزار رسانه
حجت الاسلام میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم نیز با تاکید بر اعلام تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در سطح جزیره اظهار داشت: اقدامات مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم با مدیریت مهندس مومنی برای تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز در شرایط بحران حاکم و تلاش های شبانه روزی کادر درمان بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و شبکه بهداشت قابل تحسین است.
وی بر لزوم تزریق روحیه امید در کنار تهذیر از خطر همه گیری بیماری کووید 19 تاکید کرد و گفت: نقش رسانه در کنار پزشکان متخصص برای دردسترس گذاشتن دستورالعمل های پیشگیری و پرهیز از استرس بسیار حائز اهمیت است. 
دکتر تارم ادامه داد: ظرفیت مساجد، مصلی و همه بخش های مرتبط با ما تماما در خدمت فرمانده جنگ با این ویروس است و ما آماده هستیم تا نهایت همکاری را با مدیریت شبکه بهداشت و درمان داشته باشیم.
در ادامه این جلسه، سرهنگ محمد سالاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز از آمادگی این دستگاه برای کمک همه جانبه به کادر درمان و مردم جزیره خبر داد و گفت: می توانیم نقاطی خارج از شهر برای تخصیص به شبکه بهداشت جهت راه اندازی نقاهتگاه معرفی کنیم که در زمینه تجهیز آن هم با کمک سازمان منطقه آزاد قشم و ما می توان اقداماتی صورت داد.
وی افزود: تمام ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری ما مانند خودروها و نیروهای این پایگاه آماده ارایه خدمات هستند.
سرهنگ سالاری همچنین بر اطلاع رسانی شفاف تاکید کرد و گفت: لازم است با همکاری بخش های مختلف فعال در حوزه خبر و صداو سیمای استانی، اطلاعات به روز و درستی از شیوه های مقابله با این بیماری به مردم ارایه کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.