کارگران تاسیسات تعطیل شده دراثر کرونا در قشم بیمه بیکاری می گیرند

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم و دستور مدیرعامل این سازمان به شاغلان در تاسیسات گردشگری قشم که بیشترین صدمه را از بحران شیوع ویروس کرونا دیده اند و کارگرانی که بخاطر این بحران فعلا کارشان متوقف شده است، بیمه بیکاری پرداخت می شود.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب افزود: این موضوع در آخرین دیدار فعالان گردشگری قشم با حمید رضا مومنی به عنوان یک دغدغه از سوی مدیران تاسیسات گردشگری قشم مطرح شد و با پیگیری های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و براساس توافق وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي به شاغلان این تاسیسات و کارگرانی که تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، بیمه بیکاری تعلق می گیرد. 
وی از کارفرمایان تاسیسات گردشگری قشم از جمله هتل ها، آژانس ها و دفاتر مسافرتي و گردشگری، مجتمع هاي تجاري، سفره خانه ها، مراكز طبخ و توزيع غذا و مجموعه های نظیر این تاسیسات خواست که از اخراج کارگران بخاطر توقف فعالیت های این تاسیسات در اثر بحران ویروس کرونا خودداری کرده و آنها را برای دریافت بیمه بیکاری راهنمایی نمایند تا در سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
رنجبری از کارگران موضوع این توافق خواست ازهرگونه مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم خودداری کنند.
به گفته وی همچنین مستمري بگيران فعلی بيمه بيكاري در قشم نیازی نیست تا پايان ارديبهشت ماه سال جاری جهت ثبت حضور و غياب به این اداره مراجعه کنند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم  در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری و همگامی دو جامعه عزیز کارفرمایی و کارگری در این شرایط خطیر جامعه، اظهار امیدواری کرد که با عبور ایمن جامعه از بحران کرونا و بازگشت رونق و فعالیت به محیط های کار و تولید، این دو جامعه دوش به دوش هم تلاش های خودشان را برای ساختن کشورعزیزمان تشدید کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.