راه اندازی سامانه غربالگری مسافران ورودی به قشم و رديابي بيماران

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران کرونای قشم سامانه غربالگری افراد ورودی به قشم در فاز اول برای مسافرانی که از طریق هواپیما وارد فرودگاه قشم می شوند، راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اعلام این مطلب افزود: در اجرای این غربالگری همه افراد وارد شده به فرودگاه قشم از طریق تب سنج  معاینه می شوند و اگر فردی میزان تب بدنش 37.5 درجه و یا بالاتر باشد مشخصاتش ثبت و از طریق سامانه غربالگری که به سامانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم مرتبط است، به  اطلاع مسئولان ذیربط در این شبکه بصورت آنلاین رسانده می شود.
عباسی با اشاره به اینکه از طریق مرکز پیام شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با فرد مورد نظر تماس گرفته می شود، تصریح کرد: اجرای موارد بعدی این فرایند، بعهده این شبکه است و وظیفه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در این طرح صرفا ثبت داده های مربوط به مسافران ورودی از طریق فرودگاه قشم و ارائه این داده ها به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است. 
به گفته وی طرح راه اندازی سامانه غربالگری افراد ورودی به جزیره قشم که با مشارکت شرکت سلامت الکترونیک برکت اجرا می شود  در فازهای بعدی به سایر مبادی ورودی این جزیره نیز تسری پیدا می کند و همه  افراد وارد شده به جزیره قشم از هر کدام از مبادی ورودی آن، مشمول غربالگری و ثبت مشخصاتشان در این سامانه می شوند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: افراد بيمار تا مرحله بررسي همراهان و خانواده و افراد در معرض تماس توسط سامانه مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرند كه به تبع مانع شيوع بيماري مي گردد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.