نریمان:

عمليات اجرايي احداث فرودگاه بین المللی ارس هرچه سريع‌تر آغاز شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث فرودگاه بین المللی ارس تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف نیازمند ایجاد فرودگاه بین المللی است و در همین راستا ضروری است هر چه سریعتر مجوز زیست محیطی باند جدید فرودگاه بین المللی ارس اخذ شود.  

نریمان احداث فرودگاه ارس را از پروژه‌هاي مهم و كليدي در زمینه زیرساخت دانست و با اشاره به نقش فرودگاه ارس در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار، افزود: رفع تداخل محل فرودگاه ارس با منطقه حفاظت شده مراکان و برخی تداخلات داخل محدوده مستلزم همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل حفاظت از محیط زیست می باشد. 

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران از تعهد سازمان حفاظت محیط زیست برای همکاری در احداث فرودگاه بین المللی ارس خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات وزیران در سال 98 ، سازمان حفاظت محیط زیست در صورت تصویب گزارش ارزیابی آثار زیست محیطی احداث فرودگاه بین المللی ارس به همکاری با منطقه آزاد ارس برای احداث این فرودگاه پس از طی مراحل قانونی متعهد شده است. 

گفتنی است؛ در پایان این نشست مقرر شد پس از اخذ استعلام توسط دفتر فنی معاونت عمران  سازمان منطقه آزاد ارس، اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی نهایت همکاری را جهت رفع تداخل با مناطق حفاظت شده مراکان داشته باشد.

همچنین بعد از اتمام این نشست با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست آذربایان غربی از محل جدید پاسگاه محیط بانی عباسی ارس بازدید کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.