۵۱۰ کامیون حامل سوخت در مرز دوغارون در انتظار ورود به افغانستان

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت : ۵۱۰ دستگاه کامیون حامل انواع سوخت هم اینک در گذرگاه رسمی مرزی دوغارون توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی طی هفته جاری از مرز ایران خارج و وارد کشور افغانستان شوند.

به گزارش فرینا، حسین آخوندزاده افزود: معطلی این خودروهای ترانزیت شده در مرز دوغارون ناشی از فقدان زیرساخت لازم برای پذیرش کامیون های حامل سوخت در گمرک افغانستان است.
آخوندزاده گفت: افزایش نیافتن کرایه‌های کامیون‌های سوختی در کشور افغانستان، پرداخت نکردن عوارض گمرکی در مرز اسلام قلعه و پرداخت نکردن افت بار و معطل شدن رانندگان کشور افغانستان توسط تاجران این کشور از دیگر علل توقف کامیون‌های ترانزیتی از سمت افغانستان به مقصد مرز دوغارون ایران است.

وی بیان داشت: ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام کامیون های ترانزیتی و صادراتی فعالیت دارند، این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد و همین امر در برخی از مواقع باعث معطلی کامیون ها پشت مرز در این گذرگاه رسمی می‌شود.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حال حاضر این کانون اقتصادی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ هر روز فعال است.
آخوندزاده گفت: با رایزنی های انجام شده با مسئولان گمرک اسلام قلعه طی هفته جاری توقف کامیون‌های حامل سوخت به حالت عادی خود باز می‌گردد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.