تردد کامیون‌های حامل سوخت در مرز دوغارون روان شد

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: با همکاری و تعامل مسئولان گمرک اسلام قلعه افغانستان، تردد کامیون‌های حامل سوخت در مرز دوغارون ایران روان شد.

به گزارش فرینا، حسین آخوندزاده افزود: پیش از این نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین حامل سوخت در گمرک افغانستان موجب معطلی تانکرهای ترانزیتی در مرز دوغارون ایران شده بود.
آخوندزاده همچنین افزایش نیافتن نرخ کرایه‌ تانکرهای حمل سوخت در داخل افغانستان، پرداخت نشدن عوارض گمرکی در مرز اسلام‌قلعه آن کشور و همچنین در نظر گرفته نشدن هزینه افت بار و زمان تلف شده برای خودروهای سنگین از سوی تاجران افغانستان را از دیگر علت‌های متوقف ماندن تانکرها و کامیون‌های ترانزیتی از سوی افغانستان به مقصد مرز دوغارون ایران برشمرد و ادامه داد: طی هفته گذشته افزون بر 500 دستگاه کامیون حامل انواع سوخت در گذرگاه رسمی دوغارون متوقف شده بود.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: هم‌اکنون 200 دستگاه کامیون از گمرک اسلام‌قلعه در افغانستان برای بارگیری فرآورده های نفتی وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شده است که با ورود این تعداد کامیون در هفته جاری توقف کامیون‌های در صف انتظار تخلیه در مرز دوغارون به حداقل می‌رسد و روند تردد ناوگان حمل و نقل کامیون‌های سوخت نیز به حالت عادی برگشته است.
آخوندزاده افزود: دولت افغانستان طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه افزایشی در این نرخ‌ها نداده که همین امر نیز باعث اعتراض رانندگان تانکرهای ترانزیت سوخت در مرز اسلام‌قلعه افغانستان شده بود.
وی به فعالیت 10 واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکرها و کامیون‌های ترانزیت و صادرات سوخت و کالا اشاره کرد و ادامه داد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: کمبود باسکول در گمرک افغانستان دیگر علت معطلی خودروهای سنگین حامل بار و سوخت در نقطه صفر مرزی ایران برای ورود به افغانستان بوده که در طول سال هر از گاهی باعث معطلی کامیون‌های ترانزیتی در معبر زمینی دوغارون می‌شود.
آخوندزاده افزود: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودروهای سنگین در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ساعات کار این منطقه اقتصادی روزانه 10 ساعت از هفت تا 17 تعیین شده است.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری تایباد قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.