معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبرداد:

تخصیص 50 میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تخصیص 50 میلیارد ریال حمایت بلاعوض به صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه آذربایجان شرقی ضمن بازدید از غرفه صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر گفت: 50 میلیارد ریال حمایت بلاعوض از محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صندوق پژوهش و فناوری ارس تعلق می گیرد.
گفتنی است؛ صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه اولیه سی میلیارد ریال در تاریخ 25 شهریورماه 1398 شروع به فعالیت نموده است که ۳۴ درصد از این میزان سهم منطقه آزاد ارس، ۳۴ درصد صندوق نواوری ۱۵ درصد پارک علم و فناوری و ۱۷ درصد شرکت همگامان می باشد.
از ابتدای ثبت این صندوق، 27 طرح دریافت شده است که از این میان 18 طرح تسهیلاتی به میزان 20 میلیارد ریال دریافت نموده اند.
همچنین علاوه بر صدور دو مورد ضمانتنامه، از محل خط اعتباری نیز 62 میلیارد ریال اعتبار به 11 طرح مصوب شده است.
ارایه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، صدور انواع ضمانتنامه و سرمایه گذاری خطرپذیر از مهمترین خدمات ارائه شده توسط صندوق پژوهش و فناوری ارس می باشد.
گفتنی است؛ نمایشگاه یک روزه دستاوردهای فناورانه آذربایجان شرقی با حضور فعال 48 شرکت فناور در محل پارک علم و فناوری تبریز برگزار شد و در این نمایشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری ۱۱ طرح فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در تبریز رونمایی شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.