رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق تنها بندر اقیانوسی ایران

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه کرونا اغلب فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده اما از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه شده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، احمد علی موهبتی اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا اغلب فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده بود اما در سال جاری روند تخلیه و بارگیری در بندر چابهار به نحو مطلوب انجام شده است.
موهبتی با اشاره به تخلیه 10 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری در بندر چابهار افزود: طی این مدت میزان ترانزیت کالا از بندر چابهار نیز 157 برابر افزایش یافته و محصولات کشاورزی، دامی، گندم، شکر و مواد غذایی از این طریق جابه جا شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت 870 هزار تن کالای اساسی به بندر چابهار وارد شده است به طوری که در 6 ماهه اول امسال واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار 330 درصد رشد داشته است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت:توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه مستلزم بهره برداری بهینه از ظرفیت های محلی و مرزی بویژه ظرفیتهای صنعتی، کشاورزی و معادن است.
موهبتی افزود: باید از این پتانسیل ها برای تولید کالاهای رقابتی استفاده کرد تا توسعه همه جانبه و دستیابی به بازارهای جدید سریع تر محقق شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.