کردی:

راه‌اندازی فرودگاه چابهار توسعه اقتصادی منطقه را به همراه دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: راه اندازی فرودگاه چابهار توسعه و پیشرفت اقتصادی منطقه را در همه زمینه ها به همراه دارد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست جمع بندی سفر ریاست مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی در منطقه دچار تغییرات اساسی شده در دنیا امروز کشور چین برای اینکه به قدرت اول منطقه ای برسد اصلی ترین و مهم ترین پروژه اش را ابتکار جاده و کمربند مطرح می کنند.

کردی تصریح کرد: معنا و مفهومش این است که در فضای رقابت بین المللی اهمیت و وزن حمل و نقل جایگاه ویژه ای پیدا کرده و استان سیستان وبلوچستان در این فصل جدید اقتصادی منطقه وارد یک کارزاری شده که در جغرافیای اقتصادی دنیا می تواند نقش اساسی بپذیرد.

وی عنوان کرد: ما دو سند مهم منطقه ای داریم که هر دو سیستان و بلوچستان را شامل می شود، سند توسعه محور شرق و سند توسعه سواحل مکران ، این دو سند نقطه تلاقی شان استان سیستان و بلوچستان است و ماموریت اصلی که برای این استان تعریف شده حمل و نقل و ترانزیت است.بنیان های اقتصادی این استان بر مبنای تجارت و حمل ونقل و ترانزیت و الزماتش تکمیل ابزارهای حمل و نقل در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: جاده، ریل و بندر که همه را شما در بازدیدها یتان در دو روز گذشته شاهد بودید نوید بخش اتفاقات خوبی برای حوزه سرمایه گذاری در کل این مناطق است.

کردی تصریح کرد: در چهار سال گذشته که این پروژه ها سرعت گرفتند شاهد این بودیم که حجم سرمایه گذاری های سرازیر شده به منطقه رشد فزاینده ای داشتند. در چهار سال گذشته بیش از پانزده هزار میلیارد تومان پروژه جاری فقط در چابهار ما از بخش خصوصی داشتیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو پروژه ی مهم پترو شیمی و فولاد که هر کدام شان ارزش های ویژه ای برای کل منطقه خواهند داشت در منطقه با سرعت خوبی در حال اجرا هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: طرح توسعه محدوده منطقه آزاد از 14 هزار هکتار به 82 هزار هکتار در سال گذشته به تصویب محلس رسید. در سند جامع لجستیک کشور تعیین شده است. الزمات شهر لجستیکی برمبنای استانداردهای جهانی و آن چیزی که قرار است بعنوان یک توان و ظرفیت رقابتی در منطقه بتواند عمل کند این است که ما ابزارهای حمل و نقل را در منطقه تکمیل بکنیم.

کردی اظهار داشت: ابزار مهم حمل و نقل جاده، ریل و بندر هستند و چهارمیش فرودگاه است که هر چهار در چابهار شروع شدند روز گذشته شما بازدیدی از فرودگاه بین المللی چابهار داشتید ان شاالله که ورود جدی مجلس در موضوع فرودگاه بین المللی چابهار، منطقه آزاد را در تکمیل این ابزارها کمک کند تا بتوانیم سرعت جدی تری به توسعه زیرساخت های اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه فصل توسعه و توازن منطقه ای در برنامه هفتم جایگاهی ویژه ای می طلبد،افزود: با تمرکز بر سند توسعه محور شرق و سند توسعه سواحل مکران در برنامه هفتم نیازمند تبعیض مثبت برای این منطقه هستیم. با این نگاه متفاوت است که می تواند در این فصل، چابهار امکان و ظرفیت خودش را پیدا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تامین مالی مگا پروژه ها موضوع مهمی است که نیازمند یک قانون او یک ماده ی مشخصی در برنامه هفتم است.

کردی عنوان کرد: تولید و سرمایه گذاری اگر می خواهد در این کشور مبنای توسعه باشد نیازمند تنقیح قوانین و مقررات تولید و سرمایه گذاری است. انبوه مقرارت و قوانین بعضا متناقض در بخش های مختلف توان سرمایه گذاران را بریده در این زمینه توجه ویژه مجلس را می خواهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.