مرتضی بانک خبر داد؛

با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور؛ 60 طرح تولیدی ـ صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بهره برداری می رسد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از بهره برداری 60 طرح تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این طرح‌ها فردا (پنجشنبه 25 دی ماه) و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در مناطق آزاد قشم و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان، کاوه و سلفچگان با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی و 260 میلیون دلار و 13 میلیون یورویی و ایجاد اشتغال برای 3223 نفر افتتاح خواهد شد.
او، به طرح‌های منطقه آزاد قشم اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید روزانه 35 هزار بشکه قیر در این پالایشگاه و 27 طرح اقتصادی و زیربنایی دیگر با سرمایه گذاری 160 میلیارد تومانی از منابع داخلی سازمان منطقه، فردا به بهره برداری می‌رسد.
مشاور رییس جمهور، همچنین به سرمایه گذاری بیش از 1600 میلیارد تومانی به همراه 240 میلیون دلار بخش خصوصی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها در قشم، برای حدود 2240 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مرتضی بانک با اشاره به بهره بردار از طرح‌های منطقه آزاد انزلی نیز افزود: از طریق بهره برداری از 4 پروژه ساخت اسکله شماره 13 مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساخت‌های پسکرانه و 14 طرح صنعتی و تجاری، با سرمایه گذاری 818 میلیارد تومانی، برای حدود 470 نفر اشتغالزایی می‌شود.
او، به طرح‌های در شرف بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و افزود: تولید کمپرسور‌های مربوط به پالایشگاه ها، یکی از طرح‌های مهم این منطقه است که فردا به بهره برداری می‌رسد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طرح‌های منطقه ویژه انرژی پارس با سرمایه گذاری 5 میلیون یورو و 30 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی داخلی انجام می‌شود.
مرتضی بانک همچنین از افتتاح پترو دوار کیش و 2 طرح صنعتی و خدماتی با اشتغالزایی 133 نفری است در این منطقه خبر داد.
او، طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی کاوه را از دیگر طرح‌های مورد افتتاح فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ذکر کرد و افزود: با افتتاح 3 طرح زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه با سرمایه گذاری 380 میلیارد تومانی، برای 200 نفر اشتغالزایی می‌شود.
مشاور رییس جمهور گفت: در منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز 4 طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری 62 میلیارد تومان و 5.5 میلیون یورو، در مجموع برای بیش از 130 نفر شغل ایجاد می‌شود.
مرتضی بانک همچنین به پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد و افزود: در این منطقه با سرمایه گذاری 22 میلیارد تومانی و 2 و نیم میلیون یورویی بخش خصوصی، 3 پروژه تولیدی و صنعتی آماده بهره برداری است که برای بیش از 50 نفر اشتغالزایی بهمراه دارد.
او با بیان اینکه مجموع طرح‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی به بهره برداری می‌رسد 15 طرح است گفت: 27 طرح نیز در منطقه آزاد قشم و 18 طرح نیز در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یادآور شد: در دور اول این افتتاح‌ها در 20 شهریور امسال، ما 58 طرح بزرگ سرمایه گذاری را با ارزش سرمایه گذاری 4800 میلیارد تومان و 438 میلیون یورو با اشتغالزایی 4400 نفر به بهره برداری رساندیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.