در سومین سمینار بین‌المللی مسئولیت اجتماعی؛

چابهار در سه بخش مسئولیت اجتماعی مناطق آزاد کشور حائز رتبه برتر شد

سازمان منطقه آزاد چابهار در سومین سمینار بین‌المللی مسئولیت اجتماعی، عنوان برتر را در سه بخش استراتژی‌های مدیریتی، توسعه جوامع محلی و محیط زیست کسب کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار  در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار با توجه ویژه‌ای که به پیشرفت جوامع محلی پیرامون خود داشت توانست در این سمینار در بخش «حکمرانی و استراتژی‌های مدیریتی در حوزه‌های سیاست‌گذاری، مطالعات و آینده‌نگری و ارتباطات الکترونیک» به دلیل انجام مطالعات و تدوین نخستین سند مسوولیت اجتماعی و به‌روز بودن شبکه‌های اجتماعی رتبه برتر این سمینار را از آن خود کند.

طاهره شهرکی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی متغیر تعدیل کننده میان‌بخشی و تفکر مسوولانه برای توسعه متوازن و پایدار است ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین توانست در بُعد «توسعه جوامع محلی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی» به دلیل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اثرگذار از نظر هیات داوران در بین مناطق آزاد کشور حائز رتبه برتر شود.

 شهرکی با بیان اینکه سومین سمینار بین‌المللی csr (نظامنامه مسئولیت اجتماعی شرکتی) با هدف ایجاد گفتمان مسئولیت‌پذیری اجتماعی و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای تصمیمات راهبردی مدیران مناطق آزاد کشور بر جوامع محلی برگزار شد گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار پس از ارسال گزارش عملکرد این سازمان به دبیرخانه سمینار و بررسی دقیق توسط هیات داوران در بخش «محیط زیست و در حوزه‌های اقدامات حمایتی و حفظ و نگهداری زیست‌بوم منطقه» رتبه نخست این همایش بین‌المللی را به خود اختصاص داد.

وی تاکید کرد: هنوز تا رسیدن به ایده‌آل‌ها و اهداف تعین شده فاصله زیادی داریم اما با همکاری و همراهی جامعه محلی اتفاقات خوبی در بحث مسوولیت‌های اجتماعی رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، در شهرستان‌های چابهار ،کُنارَک و دشتیاری از سال 98 بیش از 100 طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به مرحله اجرا در آمده است تا در تاریخ ثبت شود که سازمان منطقه آزاد چابهار، توجه به جوامع محلی پیرامون خود را به عنوان یک مولفه راهبردی در کنار توسعه اقتصادی سواحل مکُران مورد توجه جدی قرار داده است.

منطقه آزاد چابهار با 82 هزار هکتار مساحت و 115 کیلوتر مرز با دریای عمان و جمعیتی بیش از 290 هزار نفر نزدیک‌ترین فاصله را با آب‌های آزاد داشته و بندر این دیار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران شناخته می‌شود.

سومین سمینار بین‌المللی مسئولیت اجتماعی طی دو روز گذشته در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :