معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی خبرداد:

ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک، بجز خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد بلامانع است

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره گذاری شده در مناطق آزاد به جز خودروهای ساخت یا برند آمریکایی پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: بر اساس این تفاهم نامه خودروهایي به جز خودروهاي برند آمریکایی مثل برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی و بوگاتی پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری- صنعتی بلامانع است و گمرگ ایران هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.
جمالی افزود: پس واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین این مناطق صرفا بر اساس ثبت آماری کالا و اعلام توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به انجام ثبت سفارش نیست و سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید کلیه اطلاعات کالای وارده به صورت برخط در اختیار گمرک قرار دهند.
او ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اهتمام لازم را برای ترانزیت کالا با کمترین تشریفات به موازات مناطق مذبور به عمل آورد.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزایش تعداد رديف کالاهای همراه مسافر با همکاری گمرک ایران خبر داد و افزود: در این تفاهم مقرر گردید تعداد ردیف تعرفه های کالاهای مجاز همراه مسافر افزایش یافته و در دستور کار قرار گیرد.
جمالی توجه به ماده 66 قانون امور گمرکی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این توافقنامه دانست و گفت: مستند با توجه به ماده 66 قانون امور گمرکی مقرر شده حقوق ورودی مواد اولیه خارجی پرداخت شده واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد ویژه اقتصادی پس از صادرات و رعایت مقررات مربوطه استرداد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :