توسعه خدمات عمومی برای تامین نیازهای مردم و صنایع در منطقه آزاد قشم

دو واحد آب شيرين كن و یک واحد توليد بخار با سرمایه گذاری بخش خصوصی با توان تولید هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز و تولید روزانه 230 تن بخار در هفتمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری منطقه آزاد قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا، این واحدها با اعتبار 16میلیون دلاری شرکت قشم مولد(هولدینگ پاسارگاد) در راستای بهبود خدمات و تامین نیازهای عمومی مردم و صنایع این منطقه طراحی و اجرا شده است.

ظرفیت هر یک از دو واحد آب شیرین کن به ‌طور متوسط چهارهزار مترمکعب روز و واحد تولید بخار نیز 230 تن بخار در ساعت است.

با افتتاح این پروژه ها افزون بر25 نیروی مستقیم و 80 نیروی غیرمستقیم صاحب شغل شده و آب شیرین تولید شده به ‌مصرف بخشی از ساکنان جزیره قشم و بخار تولید شده نیز به مصرف صنایع جزیره می رسد.

گفتنی است، روز دوشنبه 4 مردادماه 1400 در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :