آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی در کیش تشریح شد

سرپرست معاونت حوزه عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی را در کیش تشریح کرد.

به گزارش فرینا، علی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های این معاونت گفت: پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در معاونت عمرانی بر اساس اسناد بالادستی و طرح جامع و نیاز سنجی‌های انجام شده، تعریف می‌شود و بعد از طراحی توسط مشاورین ذیربط به شرکت‌های عمران و توسعه بنادر و فرودگاه‌ها اعلام می‌شود تا اجرا شود. 

عرب افزود: در حال حاضر بیش از 70 پروژه بالغ بر 1000 میلیارد تومان بودجه هم اکنون در حال اجرا است که بخشی از آنها مراحل آغازین، بخشی از آنها در حال انجام و بخشی از آنها رو به اتمام است. 

وی ادامه داد: در بخش بنادر پروژه سیستم اعلام و اطفای حریق بندر تجاری کیش تقریبا تکمیل شده، سیستم هانگار که سیستم جرثقیل ریلی و سایبان است مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. لایروبی اسکله 35 هزرا تنی به زودی آغاز خواهد شد و هم اکنون در مرحله انجام مطالعه زیست محیطی است. 

سرپرست معاونت حوزه عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بخش فرودگاهی پروژه توسعه ترمینال فرودگاه پیشرفت 90 درصدی دارد و انشاالله در اولین فرصت به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. مناقصه توسعه باند جنوبی فرودگاه به زودی انجام می‌شود و بعد از مشخص شدن پیمانکار ظرف چند ماه این پروژه به پایان می‌رسد. در بخش سوخت‌رسانی فرودگاه مناقصه جدیدی قرار است ا نجام شود تا پیمانکار جدید معرفی شود تا در ادامه مراحل تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. ساختمان پلیس فرودگاه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است و سا ختمان امنیت پرواز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند. برخی از تجهیزات فرودگاهی مانند تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری در حال تهیه است.

عرب ادامه داد: همچنین در بحث توسعه بندر سامانه ایکس ری، کامیونی که مورد تقاضای گمرک و حوزه دریابانی بوده است در حال تکمیل است که هم جلوی ورود مواد مخدر را می‌گیرد و هم بحث‌های امنیتی را و نظارت دقیق‌تری را در اختیار گمرک قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: در حوزه شهری اجرای روسازی و زیرسازی معابر، پیاده راه سازی  و لند اسکیپ در حال پیگیری است که پیمانکاران هر دو پروژه به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و حجم وسیعی از سطوح جزیره را پوشش خواهند داد. 

سرپرست معاونت حوزه عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: فاز شماره دو تصفیه‌خانه شمال در حال اجرا است تصفیه خانه جنوب که 2500 متر مکعب آب را تصفیه خواهد کرد به زودی آغاز خواهد شد سایت بازیافت نیز به زودی جابجا می‌شود و آن منطقه به یک پارک موضوعی تبدیل می‌شود و مشکلات محیط زیستی حل می‌شود.

عرب گفت: ما مداوم در حال اتمام پروژه‌ها و راه‌اندازی پروژ‌ه‌های جدید هستیم و این روند با سرعت و قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :