وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری خوانسار؛

دولت به دنبال ثبات اقتصادی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان خوانسار در بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار با اشاره به اینکه کشور در شرایطی به لحاظ اقتصادی به سر می برد که وارث دوره ای از تقلیل های اقتصادی بوده و به دلایل و بهانه های مختلف عقب افتادگی دارد گفت: دولت تصمیم به ثبات اقتصادی دارد و می خواهد افسار تورمی که در تابستان سال گذشته به وجود آمده را بکشد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در این جلسه افزود: با توجه به تکالیفی که در قانون بودجه 1401 وجود دارد از ابتدای امسال قرار بود که برخی از عقب افتادگی های اقتصادی جبران شود ولی اجرای این سیاست های اقتصادی با افزایش قیمت ها در بازار جهانی به دلیل نوسانات در این بازارها و همچنین تبعات جنگ روسیه و اوکراین همزمان گردید و متاسفانه این مسئله بر روی اقتصاد دنیا و البته کشور ما تاثیر گذاشت و در حوزه های مختلف شاهد آن بودیم. 
خاندوزی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: شما به شهرستان خوانسار نگاه کنید که گل سرسبد عسل کشور است و نیاز به واردات مواد اولیه ندارد ،چرا که بسیاری از کالاها در کشور نیاز به واردات مواد اولیه دارد وباید از این ظرفیت حداکثر استفاده را نمود.
وی افزود، دولت به دنبال جبران و ترمیم این مشکلات اقتصادی است و تلاش ما بر این است که به سمت ثبات اقتصاد کلان برویم و قیمت ها برای مردم قابل پیش بینی باشد و اعمال نظارت ها نیز باید جدی تر  انجام شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به مصوبات سفرهای استانی و به ویژه برای شهرستان خوانسار یادآور شد: در سفرهای استانی دو دسته اعتبارات در نظر گرفته می شود که یکی در قالب بودجه سفر است و طرح ها و پروژه ها پس از نهایی شدن، از این بودجه برای اجرای آنها تزریق می‌شود و دسته دوم تسهیلات و اعتبارات بانکی است که باید از طریق بانک ها تزریق شود، البته ما یک منبع سومی هم داریم که نه در اختیار دولت بلکه در هنر مدیریت  اقتصاد های محلی است و باید از سرمایه‌گذاران در اجرای طرح های شهرستانی استفاده شود و در واقع آنها را  شریک در اجرای طرح ها کنند.
خاندوزی گفت: مسئولان شهرستان خوانسار نیز باید تلاش کنند از ظرفیت های  موجود منطقه و سرمایه گذاران برای اجرای طرح و برنامه های اقتصادی و به صرفه استفاده نمایند. البته ما نیز پیگیر، مسئله تونل خوانسار، کنارگذر شرقی خوانسار و مسئله فاضلاب خوانسار خواهیم بود و البته در رفع مشکلات سد مخزنی باغکل نیز باید بررسی های ویژه تری انجام شود. 
وی در رابطه با درخواست پیگیری بدهی بانکی کشاورزان خوانسار  نیز گفت: این مسئله را در وزارت اقتصاد پیگیری خواهیم کرد و در خصوص مسکن مهر شهرستان خوانسار نیز باید بگویم که حتماً با وزیر مسکن و البته وزیر راه  در این خصوص صحبت می‌کنم چرا  که این پروژه درصد پیشرفت بسیار بالایی داشته و با  مبلغ  پنج و یا شش میلیاردی می‌تواند به بهره‌برداری کامل برسد و من در همین جا این قول را می‌دهم که مسکن مهر خوانسار به طور کامل به بهره برداری می‌رسد. برای مسائل کشاورزی و زنبور داری نیز تلاش می‌کنیم در کمیسیون کشاورزی اجازه یک تنفس یک ساله برای باز پرداخت ها را بگیریم.
خاندوزی در خصوص نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده برای شهرها و روستاها عنوان داشت: این مسئله یک مسئله چالش برانگیز است و موضوعی است که چندین بار اصلاح شده و مجدداً ایراداتی بر آن وارد شده است و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که ترکیبی از شاخص محرومیت و جمعیت در نظر گرفته شود و  ما در سازمان امور مالیاتی، بازگشت و استرداد عوارض را بر اساس جدول فهرست شاخص محرومیت و جمعیت قرار می دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :