تأکید وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری گلپایگان؛

انتظار حل چالش های اولویت دار استانها از طریق تقویت تمركز مدیریتی این مناطق

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان تأکید کرد؛ تمرکز مدیریتی شهرستان ها باید به گونه ای برای اجرای مصوبات سفر انجام گیرد که وقتی یک تا دو سال آینده مصوبات را بررسی می‌کنیم، ببینیم چالش های اولویت دار منطقه حل شده است.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، نماینده رئیس جمهور در شهرستان های خوانسار و گلپایگان در بیست و پنجمین سفر رئیس جمهور به استان اصفهان با تاکید بر اینکه امیدواریم ثمره این رفت و آمدها و سفرهای استانی باز شدن گره و رفع مشکلات باشد تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور در سفرهای استانی نیز رفع مشکلات است تا این سفرها از تشریفاتی و بریدن روبان ها و تهیه اخبار و گزارش ها خارج شده و با هدف گشایش کار باشد. 
سید احسان خاندوزی افزود: در سفرهای استانی وزرا به عنوان نماینده دولت در شهرستان ها حضور پیدا می‌کنند و باید بیشتر، چالش های مهم شهرستان ها  شناسایی شود تا بودجه ها و همچنین اعتبارات بانکی با اولویت تخصیص یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به جهت شرایط عمومی، اقتصاد ایران در تابستان سال گذشته، یک نرخ بسیار بالایی از تورم را تجربه کرد و تلاش ما این بود که در شش ماهه اول، ایجاد ثبات در اقتصاد و مهار تورم تا پایان اسفند ماه سال گذشته را شاهد باشیم  که به حمدالله در کاهش تورم نقطه به نقطه کشور  در حال حرکت هستیم .
وی در ادامه با اشاره به فشار های تحمیلی بر اقتصاد ایران، خاطر نشان کرد: مسائلی که اخیراً در حوزه نوسانات بازارهای بین المللی و به ویژه جنگ در حوزه اوراسیا رخ داده، نه تنها تلاطم قیمتی در کشورهای دنیا به وجود آورده بلکه سهمیه‌بندی در دریافت بسیاری از کالاهای اساسی در منطقه را رقم زده و از طرفی باعث  فشار تورمی نیز شده است.
خاندوزی افزود: در حقیقت  اگر در یکی دو ماه اخیر شاهد افزایش قیمت در اقتصاد ایران هستیم معلول دست به دست دادن چندین متغیری است که  به وجود آمده و بسیاری از کشورهای منطقه نیز اساساً سیاست‌های تعرفه‌ای خود را و سیاست‌های تجاری خود را به یکباره تغییر دادند تا بتوانند تامین کالای خود را از کشورهای همسایه انجام دهند و این شرایط مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور ما به همراه داشته است.
وی خطاب به مدیران شهرستان گلپایگان گفت: در طبقه مدیران میانی کشور باید همدلی و هم افزایی را بیشتر ایجاد کنیم چرا که تشدید افزایش قیمت ها در خارج از کشور باعث مشکلات زیادی شده و باید مدیران با نظارت بر بازار ها و از طرفی اجرای سیاست های حمایتی در مجموع، کمک کنند که جامعه با صبر و تاب آوری بالاتری این شرایط را پشت سر بگذارد و انشاالله برای ماه های آینده شاهد کاهش سطح تورم و فشار اقتصادی بر جامعه باشیم. 
وزیر اقتصاد در ادامه تأکید کرد: در واقع این اقدامات و مجموعه تلاش شما در جهت تولید و ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح درآمد خانوار ها در رفع هر چه سریعتر این مشکلات دخیل است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :