بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور در منطقه آزاد ماکو

همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از بزرگترین باغ پسته و گردوی کشور واقع در دشت زیدون منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در این دیدار با اشاره به کاشت 220 هزار اصله درخت مثمر، در این دشت حاصلخیز واقع در منطقه آزاد ماکو افزود: کاشت این درخت ها بزرگترین رویداد درختکاری کشور است که در راستای شعار رشد تولید در بخش کشاورزی انجام گرفت که  امیدواریم در مهار تورم نیز تاثیر داشته باشد.

گروسی با بیان اینکه در منطقه آزاد ماکو با کاشت این درختان گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است اضافه کرد: حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در این منطقه و آن هم در سالروز آزادسازی خرمشهر از الطاف خاص شهداست و فرصت مغتنمی است تا مسئولین تراز اول با ظرفیت های این منطقه آشنا شوند و امیدواریم موجب خیر و برکت برای منطقه آزاد ماکو در رونق و توسعه منطقه شود.

وی افزود: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان پلدشت به جهت قرار گرفتن در پایاب سد و رود ارس، امکان تولید چند برابری محصولات در این بخش میسر است.

شایان ذکر است مجموعه کشاورزی 2000 هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری 9800 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای 800 نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده است.

همچنین یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری 1200میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت 319 هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری 960 میلیارد ریال در حال اجرا است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :