احداث مگاپورت در منطقه جاسک برای رونق تجارت نفتی

معاون استاندار هرمزگان از هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد یک مگاپورت در منطقه جاسک برای توسعه صادرات، واردات و تجارت فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی خبر داد.
به گزارش فرینا، مسعود دالمن در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در بندر شهید به نقش بنادر در توسعه دریامحور اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها همچون دو بانده کردن جاده و توسعه شبکه ریلی در استان به منظور پشتیبانی از توسعه بنادر در حال انجام است.
وی افزود: طی رایزنی‌های صورت گرفته با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پیگیر احداث یک مگاپورت در شرق هرمزگان با محوریت منطقه آزاد جاسک هستیم تا با سرمایه‌گذاری خارجی در فعالیت‌های مربوط به صادرات، واردات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی توسعه یابد.
دالمن هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد مگاپورت در جاسک را شامل احداث یک بندر مادر با ظرفیت بسیار بالا توصیف کرد که با رونق بخشیدن به تجارت فرآورده‌های نفتی، صنایع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در این منطقه، باعث توسعه اقتصادی استان می‌شود.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های بندری در هرمزگان باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان و کشور می‌شود.


برچسب ها : منطقه آزاد جاسک
امتیاز به خبر :