راه‌اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در آينده نزديك

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در زمستان سال جاری خبر داد.

به گزارش فرينا، علی‌اکبر شعبان‌پور در حاشیه بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: رهبر معظم انقلاب با تدبیر ارزشمندی نسبت به نام‌گذاری سال‌ها اقدام می‌کنند و نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در واقع نشانه اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی است.
شعبان پور افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم اقتصادی و انرژی کشور است و باید با جهاد اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزیم و نباید در این مسیر کم‌کاری صورت گیرد که در سال جاری شاهد فعالیت بسیار ارزشمندی هستیم.
وي گفت: توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی از اولویت‌های شرکت نفت و گاز پارس به شمار می‌رود و در سال گذشته و سال قبل از آن نیز شاهد افتتاح فازها و افزایش ظرفیت گاز کشور بودیم که امسال نیز محقق می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شعبان‌پور افزود: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از فازهای مهم و تأثیرگذار در پارس جنوبی به شمار می‌رود که برای تکمیل و بهره‌برداری از این فاز تاکنون اقدامات مهمی صورت گرفته و امیدواریم به زودی تکمیل شود.
وي از راه‌اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در زمستان سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از اولویت‌های پارس جنوبی است و تا زمستان امسال به طور قطع این فازهای مهم در مدار تولید قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شعبان‌پور افزود: تولید سالانه یک میلیون تن اتان و تولید روزانه 400 تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به شمار می‌رود.





امتیاز به خبر :