تشکل های مردمی نقش موثری در کاهش اعتیاد دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در گفتگویی با اشاره به نقش و جایگاه سمن ها و تشکل های مردم نهاد در امر مبارزه با موادمخدر گفت: تشکل های مردمی نقش موثری در کاهش اعتیاد دارند.
به گزارش فرینا،  روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش،علی اصغر مونسان در این گفتگو با بیان این مطلب تصریح کرد: سمن ها و ظرفیت های مردمی نقش بسیار موثری در کاهش معضل اعتیاد در سطح جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

وی در این رابطه افزود: ضرورت جدی مشارکت مردمی و اجتماعی تر شدن امر مبارزه فراگیر با عرضه و تقاضای مواد مخدر و آسیب های مربوط به آن که مورد تاکید مسئولان عالیرتبه نظام است، ایجاب می نماید تا با عنایت بیشتری به این حوزه پرداخته شود و از ظرفیت این بخش ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده گردد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش ادامه داد: سازمان های مردم نهاد به واسطه ارتباط بی واسطه با مردم نقش بسیار مهمی در امر مبارزه با اعتیاد مواد مخدر را ایفا می کنند.

مونسان همچنین فعالیت و گسترش سازمان های غیر دولتی برای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیت آنها در امر مبارزه با مواد افیونی را یک ضرورت ملی و نیاز عمومی دانست و خاطرنشان ساخت: تشکل های مردمی بسیار کارآمد و توانا هستند و در این حوزه باید از اقدامات و برنامه های این تشکل ها بنحو شایسته حمایت لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی حوزه اعتیاد و نیز تهدیدهایی که این پدیده شوم در جامعه ایجاد می‌کند هر چقدر نقش مشارکت‌های اجتماعی در مبارزه با این آسیب پرنگ‌تر باشد، موفقیت در این راه بیشتر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود به لزوم ارتقاء آگاهی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند افراد توانمند را شناسایی و دعوت به همکاری کنند و ظرفیت های خود را بصورت کامل به مردم عرضه کنند.

مونسان در پایان با بیان اینکه تقویت سازمان های مردم نهاد و تشکل ها می تواند گام مهمی در راستای مبارزه با مواد مخدر باشد، یادآور شد: مشارکت سازمان های مردم نهاد و تشکل ها و همکاری مسئولان اجرایی با طرح های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر می تواند در جامعه موثر واقع شود و با همکاری و همیاری مردم و تمام نهادها و سازمان ها در آینده ای نزدیک جزیره ای سالم و عاری از هرگونه معضل اعتیاد و مواد مخدر داشته باشیم.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :