افتتاح بزرگترین کارخانه متانول خاورمیانه در منطقه ویژه شمال استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارخانه متانول کاوه واقع در شهرستان دیر این استان به عنوان بزرگترین کارخانه متانول خاورمیانه در هفته دولت امسال به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، سید حسین حسینی محمدی در جمع خبرنگاران افزود: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن به عنوان یکی از طرح های ملی هم اکنون بصورت آزمایشی در حال فعالیت است.

حسینی محمدی گفت: کارخانه سیمان مند دشتی نیز 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افتتاح این طرح درگرو تامین یکی از ماشین آلات مورد نیاز از خارج است که به علت کوتاهی شرکت خارجی طرف قرار داد با تاخیر همراه شده است.

وی افزود: در اجرای طرح های صنعتی گرفتن مجوز زیست محیطی در اولویت نخست قرار دارد و در این ارتباط شرکت مشاور طرح پتروشیمی دشتستان بزودی برای بررسی شرایط زیست محیطی آن به استان بوشهر سفر می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر محور فعالیت آن نفت، گاز و پتروشیمی است که طرح جامع آن نهایی شده و صدور مجوز زیست محیطی آن در دست بررسی است.

حسینی محمدی گفت: با این وجود پیش بینی شده این واحد صنعتی نیز در نهایت تا هفته دولت امسال به افتتاح رسمی برسد.

وی در ادامه افزود: خرمای کبکاب دشتستان امسال ثبت ملی شده و در تلاشیم تا این محصول را به نام این شهرستان به ثبت جهانی برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خوشه صنعتی فرش پس از خوشه خرما به عنوان یکی از ظرفیت های مهم استان بوشهر است زمینه تدوین آن در دست پیگیری است.

حسینی محمدی در پایان افزود: با توجه به ظرفیت های خوب موجود در این بخش تدوین خوشه فرش می تواند به تحول صنعت فرش دستباف استان بوشهر کمک چشمگیر کند.




 

برچسب ها : منطقه ویژه بوشهر
امتیاز به خبر :