نمایندگان مستقر در شلمچه به ویزاهای مشکل‌دار رسیدگی می‌کنند

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم گفت: ویزای تعدادی از زائران جعلی و مشکل‌دار است اما نمایندگان وزارت خارجه در این مرز مستقر هستند و چنانچه امکان اصلاح وجود داشته باشد اصلاح می‌کنند.

به گزارش فرینا، الهام امین زاده در حاشیه بازدید از مواکب و روند تردد زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه، افزود: از نظر بهداشت، نظافت، تغذیه صدور ویزا و تحویل گذرنامه تلاش‌های زیادی برای زوار صورت گرفته است اما به دلیل ازدیاد جمعیت مردم باید صف‌های طولانی را تحمل کنند .

ایمن زاده گفت: امیدوارم مردم با صبوری که از خود نشان می‌دهد بتوانند این روزهای پرتردد را بگذرانند.

وی افزود: دولت ما با دولت عراق در حال رایزنی برای صدور حذف ویزا هستند اما باید هر دو طرف با این موضوع موافق باشند و بعید می‌دانم این اتفاق تا قبل از اربعین امسال رخ دهد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم گفت: خدمات خوبی در این نقطه مرزی توسط سازمان منطقه آزاد اروند ارائه می‌شود اما اگر سازه‌های مستقر در این نقطه دائمی باشد خیلی بهتر است چراکه هزینه‌های سازه‌های موقت بالا است و با توجه به وزش بادهای قوی، سرما، گرما و مشکلات طبیعی موجود در این منطقه آسیب‌پذیری سازه‌ها بیشتر می‌شود.

امین زاده با اشاره به هزینه های بالای سازه‌های موقت، گفت: اگر قرار باشد سازمان منطقه آزاد اروند به‌صورت دائمی در این نقطه مرزی خدمات ارائه دهد باید سازه‌های در این منطقه دائمی شود و مجهز به کولر و بخاری شوند در غیر این صورت باید فکر دیگری کرد.

وی بابیان اینکه با یک تیم حقوقی به‌منظور بازدید از مرز شلمچه به این نقطه آمدیم، افزود: ویزای تعدادی از زائران جعلی و مشکل‌دار است اما نمایندگان وزارت خارجه در این مرز مستقر هستند و چنانچه امکان اصلاح وجود داشته باشد اصلاح می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم گفت: فقط درصورتی‌که در آن‌سوی مرز ویزای زائر قبول نشود و عودت داده شود مجبور به بازگرداندن زائر هستیم.


برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :