مناطق آزاد موجب توسعه مناطق محروم می شود

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس ایجاد مناطق آزاد در کشور توسعه مناطق محروم خواهد بود و این مسئله برای جلب نظر نمایندگان باید به آنان القا و گفته شود.

به گزارش فرینا، شهرام کوسه غراوی امروز (27 دی) در نشست اتخاذ راهکارهای بهینه ایجاد مناطق آزاد افزود: نفس ایجاد مناطق آزاد در کشور توسعه مناطق محروم خواهد بود و این مسئله برای جلب نظر نمایندگان باید به آنان القا و گفته شود.

کوسه غراوی گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که تصویب این لایحه و ایجاد این مناطق می تواند زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در این مناطق فراهم کند.

وی افزود: به نظر می رسد حضور دبیر شورای عالی مناطق آزادکشور در کمیسیون های تخصصی مجلس می تواند به جلب نظر سایر نمایندگان برای تصویب این لایحه کمک کند.

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان و استانداران هشت منطقه اراده خوبی برای ایجاد این مناطق دارند اما باید بتوانیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

 غراوی گفت: باید زیرساخت های لازم در این مناطق دیده شود اما هنوز این زیرساخت ها را نداریم.

 وی افزود: اینچه برون از مناطق بحران زای خلیج فارس دور است و همین مسئله می تواند شرایط خوبی برای اینچه برون رقم بزند.

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم در زمینه اشتغال اتفاقات خوبی با تصویب و اجرای این لایحه رخ دهد و با برگزاری استارتاپ ها و جذب جوانان شاهد شرایط خوبی باشیم.

غراوی گفت: راه آهن، شهرک متالورژی و بندرخشک در قالب این منطقه ایجاد می شود که می تواند آینده خوبی برای استان رقم بزند.

 

امتیاز به خبر :