آغاز جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با کشور و برای نخستین بار در آبادان و خرمشهر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، آئین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته و با حضور مسئولان منطقه در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.
قرار است در قالب این جشنواره، ۱۴ فیلم داستانی و یک فیلم مستند و پنج فیلم کودک در دو سینمای مهر آبادان و نخل خرمشهر در مدت ۹ روز اکران شوند که فیلم های کودکان برای مدارس اکران می شود و بعد از ظهرها اکران عمومی فیلم های فجر سی و ششمین جشنواره فجر خواهد بود.
فرماندار خرمشهر در آئین گشایش این جشنواره، جشنواره فیلم فجر را مراسمی متفاوت خواند و گفت: زبان هنر، گویا ترین، ماندگار ترین و شیرین ترین زبان برای ثبت اثر تاریخ است و این جشنواره، انقلاب را با زبان هنر ماندگار می کند.
ولی اله حیاتی بر تاثیر گذاری و نقش جامعه هنری در پیروزی، تثبیت و نشر مفاهیم انقلاب تاکید کرد و افزود: در شرایطی که انقلاب اسلامی ایران در معرض توجه دشمن است و دشمنان، نسل جوان که ثمره این انقلاب را نشانه گرفته اند، وظیفه هنرمندان امروز دو چندان شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند نیز در این همایش، ارتقای سینمای امروز را مرهون انقلاب دانست و به مقایسه سینمای پیش از انقلاب و امروز پرداخت.
همایون قنواتی با بیان اینکه سینمای پیش از انقلاب سینمایی وارداتی بوده است، از کسب موفقیت های فیلم سازان ایرانی در عرصه های بین الملی به عنوان رشد صنعت سینمای ایران یاد کرد و کسب هویت فرهنگی را رمز دستیابی به این موفقیت ها دانست.
وی در ادامه به اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: این جشنواره در توسعه فضای فرهنگی منطقه موثر خواهد بود و امیدواریم هر ساله برگزار شود.
روح الله حجازی کارگردان «اتاق تاریک» و امیررضا رنجبران و مروارید کاشیان از بازیگران این فیلم نیز در این مراسم شرکت داشتند. کارگردان فیلم «اتاق تاریک» که در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سخن گفت و در پی معرفی خود و ارائه گزارشی از آثار تولدیش از اکران فیلم اتاق تاریک برای نخستین بار در آبادان در شهری که آن را زادگاهش خواند ابراز خوشحالی کرد.
وی در ادامه ابزار امیدواری کرد بتوان در منطقه آزاد اروند شاهد حمایت بیشتر از فیلم سازان و تولید آثاری در سبک های مختلف بود.
جشنواره فیلم فجر هر ساله به مناسبت دهه فجر با شرکت فیلم سازان کشور برگزار می شود که امسال و در سی و ششمین دوره این جشنواره ملی فیلم فجر که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن با رقابت ۲۲ فیلم بلند داستانی، یک فیلم انیمیشن، دو فیلم مستند و چهار فیلم کوتاه و در مجموع ۲۹ فیلم برگزار می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :