تمایل سرمایه‌گذاران چینی برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی اترک

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از تمایل سرمایه‌گذاران چینی برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی اترک خبر داد.

به گزارش فرینا، محمود ربیعی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان گفت: طی هفته‌های گذشته با دو تولیدکننده چینی مذاکراتی انجام گرفت و قرار است مزیت‌های منطقه در قالب پکیج به سرمایه‌گذاران معرفی شود.
ربیعی با اشاره به اینکه 15 الی 20 اسفند به عنوان عید چینی‌ها است، افزود: در این بازه زمانی قرار است محموله بزرگی به گلستان ارسال شود.
وی با تاکید بر اینکه استان گلستان نباید صرفا واردکننده باشد، گفت: تجار علاقه دارند در منطقه ویژه اقتصادی اترک تعدادی کارخانه راه‌اندازی کنند در صورتی که زمین آن مشخص و در اختیارشان قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان بر لزوم تقویت صادرات تاکید کرد و افزود: استان گلستان نباید محلی برای ورود کالا از کشورهای CIS و چین باشد و حق ترانزیت دریافت کند.
ربیعی با اشاره به اینکه باید زمینه تخلیه و بارگیری کالا در استان ایجاد و فراهم شود، گفت: این مهم می‌تواند در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی موثر واقع شود.






 

امتیاز به خبر :