تشویق سرمایه گذاران مهمترین راهکار مقابله با جنگ اقتصادی

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده دبیرخانه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کردند.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری به همراه اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده ضمن دیدار با مدیرعامل و معاونین منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از چند واحد تولیدی مستقر در این منطقه بازدید کردند و از نزدیک با مسایل و مشکلات آنان آشنا شدند.
در این دیدار معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق، تحریک و تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری را یکی از راه های خروج کشور از شرایط بحرانی و جنگ اقتصادی کنونی دانست.

افتخاری گفت: نباید دقت بیش از حد در اجرای قوانین بگونه ای باشد که برای سرمایه گذاران آزار دهنده شود و رقبت به سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی را از دست بدهند.
وی افزود: نباید در شرایط کنونی فشار مضاعفی را به بهانه اجرای قوانین به سرمایه گذاران وارد نماییم اما این بدان معنا نیست که ما دقت در اجرای قوانین و مقررات را نادیده و یا از دست بدهیم. وی یکی از مسایلی که سرمایه گذاران با آن مواجه هستند را نوع نگاهی که سازمان های دیگر  به قوانین و مقررات دارند، عنوان کرد و از اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده خواست تا در تغییر و یا اصلاح برخی از این دیدگاه ها تلاش و همکاری لازم را با مجموعه مناطق داشته باشند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: اجرای قوانین منحصر شده به بخش های اقتصادی که کاملا عیان و شناسنامه دار هستند و فشار برخی قوانین فقط به دلیل اینکه این حوزه کاملا در دسترس هستند به آنان وارد می شود لذا باید کاری کرد که از مزیت ها و ظرفیت هایی که در مناطق ایجاد شده به نحو احسن در رونق تولید استفاده کرد و سرمایه گذاران را امیدوار نمود. گاها دیده شده است در یک بازدید از واحد تولیدی با حمایت اندک و حل مسئله کوچکی از آن واحد، شاهد بازگشت آن واحد به چرخه تولید و خدمات رسانی بوده و با شتاب بیشتری به تولید و کارهای اقتصادی ادامه می دهد.
افتخاری ضمن یادآوری این موضوع که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یکی از بهترین و فعال ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است از زحمات مدیر عامل منطقه ویژه تقدیر نمود و از مسئولین امر خواست تا در راستای پیشرفت و توسعه این منطقه و اخذ برخی مجوزات، همکاری های لازم را انجام دهند.
در ابتدای این جلسه سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گزارشی از منطقه ویژه و پیشرفت های حاصله ارائه نمود.
در ادامه نیز معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه بازدید کردند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.