استاندار قم:

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی متصل می شود

استاندار قم گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری و خطوط ریلی متصل می شود. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهرام سرمست روز سه شنبه در آیین اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری در جمع خبرنگاران افزود: توسعه حمل و نقل ریلی از سیاست های اصلی دولت بوده که قم به دلیل موقعیت استراتژیک خود ظرفیت خاصی در رابطه با گسترش حمل و نقل ریلی دارد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند
سرمست اضافه کرد: همچنین اتصال راه آهن سراسری به سیلوی قم نیز در دستور کار مسئولان استان در راستای توسعه خطوط ریلی قرار دارد.
وی گفت:  اتصال راه آهن به مراکز عمده بار و شهرک های صنعتی از سیاست های کلان استان در رابطه با توسعه خطوط ریلی است.
برای بهره برداری پروژه اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. مطابق با نقشه مصوب اتصال گمرک به ایستگاه راه آهن گار مانوری، تعداد ۴ سکو در گمرک قم پیش بینی شده است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به سیاست استان در توسعه هنرستان های فنی حرفه ای گفت: مهارت آموزی از ویژگی های اصلی هنرستان های فنی حرفه ای بوده و مجموعه مدیریت استان از توسعه این قبیل از طرح های عمرانی حمایت می کند.
استاندار قم امروز ۹ طرح آموزشی در مجموع ۳۶ کلاس درس را با هزینه ۲۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.
سرمست گفت: همچنین همزمان با هفته دولت ۱۷ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
استاندار قم با اشاره به اهمیت بعد صنعتی قم خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت بالای قم در این رابطه همچنان جایگاه قم به درستی در سطح کشور شناخته شده نیست.
سرمست امروز در ادامه بهره برداری از طرح های عمرانی استان پروژه اتصال گمرک به راه آهن سراسری را افتتاح کرد.
۲۰۰ طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو