برگزیدگان سومین جشنواره تئاتر استانی اروند معرفی شدند

شامگاه روز گذشته آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استانی اروند برگزار و گروه های برگزیده معرفی شدند.

به گزارش فرینا، پرونده سومین جشنواره تئاتر استانی اروند در حالی بسته شد که مجتمع فرهنگی و هنری خلیج فارس خرمشهر میزبان جمعی از مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان به هنر تئاتر بود.

آئین اختتامیه با چند اجرای موسیقی و تقدیر از برگزیدگان سپری شد تا گروه های منتخب خود را برای رسیدن به جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم با ادای دین به شهدای هشت سال دفاع مقدس، امنیت کنونی مرزی ترین منطقه کشور را مدیون آنها دانست و گفت: شهدا هنرمندانه با فدا کردن جانشان، امنیت را به مملکت هدیه کردند تا ما امروز چنین جشنواره هایی را با امنیت کامل در یکی از مرزی ترین نقاط کشور برگزار کنیم.

قدرت اله طمیمیان افزود: هنر تئاتر می تواند نقش مهمی در زندگی ما داشته باشد تا بتوانیم از طریق آن خوب زندگی کردن را یادبگیریم؛ در همین راستا شما نقش آفرینان عرصه تئاتر رسالت بزرگی را در جهت خوب تر زندگی کردن مردم  برعهده دارید.

سپس یاد و خاطره «عبدالحسین قلی پور» جانباز شهید و هم رزم قدرت اله طمیمیان از هنرمندان توانای عرصه نمایش گرامی داشته شد و خانواده این شهید هنرمند تقدیر شدند.

در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از هیأت داوران، آقایان «عبدالرضا ثامری»، «مهرداد بهراد» و «مرتضی شاه کرم، از هر ۸ گروه راه یافته به این جشنواره شامل نمایش های «بوی خاکستر»، «لگاح»، «یک اتفاق ساده»، «نامه هایی که از مردگان می رسید»، «نامه هایی به دخترم سهراب»، «شلب»، «مرگ معکوس» و «چشم آبی سگ» تقدیر بعمل آمد.

همچنین از خزعل قیم جهت حضورش در عرصه تئاتر، تقدیر ویژه صورت گرفت.

بخش اعلام نتایج

و اما در بخش تقدیر ویژه؛ هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالله حلیات به جهت تاثیرگذاری بر جریان تئاتر منطقه از وی قدردانی کردند.

در بخش بازیگری کودک و نوجوان، از محمد مهدی درویشی برای بازی در(نمایش بوی خاکستر)، الهه مزرعه (نمایش لگاح) و ایلیا بعنونی نژاد برای بازیگری در نمایش (نامه هایی به دخترم سهراب) با اهدای لوح تقدیر، قدرانی شد.

و اما در بخش طراحی بروشور هیأت داوران هیچ اثری را حائز کسب مقام ندانستند.

در بخش موسیقی نیز هیأت داوران با قدردانی و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش لگاح، هیچ اثری را حائز کسب رتبه ندانستند.

در بخش طراحی نور هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امین خالدی نورپرداز نمایش «نامه هایی که از مردگان می رسید» تقدیر کرد، اما نفر برگزیده سعید فیوضی نورپرداز نمایش «نامه هایی به دخترم سهراب» بود که با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از سوی هیأت داوران تجلیل شد.

در بخش طراحی و انتخاب لباس هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از شبنم زیرک قشقایی برای نمایش «چشم آبی سگ» قدردانی کرد اما مریم مردانی طراح لباس نمایش «شلب» با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

هیأت داوران در بخش طراحی صحنه با قدردانی و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین ذوالفقاری و حمید بقایی برای نمایش «شلب»، علی حیدری طراح صحنه «نمایش نامه هایی به دخترم سهراب» را با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عنوان برگزیده این بخش معرفی کرند.

در بخش بازیگری زن؛ آمنه پورحسینی برای بازی در نمایش «لگاح» سوم شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به دست آورد، جایگاه دوم بازیگری زن به طور مشترک به هاجر جان نژاد برای بازی در نمایش«نامه هایی که از مردگان می رسید» و طیبه نیک آزاد برای نقش آفرینی در نمایش « نامه هایی به دخترم سهراب» رسید و هر دو تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کردند؛ اما الهام چاسبی که در نمایش « چشم آبی سگ» نقش آفرینی کرده بود  بعنوان بازیگر نخست زن انتخاب و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش بازیگری مرد؛ هیأت داوران از سهراب منصوری برای بازی در نمایش چشم آبی سگ با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کردند، جایگاه سومی بازیگری مرد به طور مشترک به مهدی گرنافی نژاد برای بازی در نمایش «یک اتفاق ساده» و علی عباسیه برای بازی در نمایش «مرگ معکوس» رسید، عبدالرضا سواعدی برای بازی در نمایش چشم آبی سگ دوم شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را از آن خود کرد، اما جایگاه نخست به امین مطورچی برای بازی در نمایش «شلب» رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش کارگردانی؛ هیأت داوران با لوح تقدیر و جایزه نقدی از ندا اعتمادی کیا برای نمایش «نامه هایی که از مردگان می رسید» تقدیر کردند، شبنم زیرک قشقایی برای نمایش «چشم آبی سگ» نفر سوم شد و لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد، حمید بقایی نیز برای نمایش شلب با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی دوم شد و اما علی حیدری جایگاه نخست کارگردانی برای نمایش « هایی به دخترم سهراب» را کسب کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت نمود.

نمایش نامه نویسی آخرین مرحله از اعلام نتایج بود که جایگاه سومی آن به طور مشترک به عبدالرضا سواعدی برای نمایش «یک اتفاق ساده» و حسین ذوالفقاری برای نمایش«شلب» رسید و لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند، علی حیدری و طیبه نیک آزاد زوج تئاتر آبادان برای نگارش نمایش «نامه هایی به دخترم سهراب» به جایگاه دوم رسیدند و لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت نمودند،  اما هیأت هیچ نمایش نامه ای را حائز کسب رتبه نخست ندانستند.

در نهایت شب، هیأت داوران نمایش های «نامه هایی به دخترم سهراب» از آبادان و «شلب» از خرمشهر را به عنوان آثار برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند؛ دو اثری که به نمایندگی از منطقه آزاد اروند در صورت پذیرش به مهم ترین فستیوال کشور راه خواهند یافت.

و اینگونه سومین جشنواره استانی منطقه آزاد اروند پایان گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.