نیمه دوم سال؛

آغاز تولید روزانه 120 تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو

پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی 10 هزار راس دام سنگین در منطقه آزاد ماکو، با 117 هکتار مساحت از پیشرفت فیزیکی 36 درصدی برخوردار بوده و فاز اول آن به پایان رسیده است.

به گزارش فرینا، مرتضی صابر در گفت و گو با خبرنگار مرزداران، با اشاره به اینکه پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو در 117 هکتار مساحت احداث می شود، اظهار داشت: 40 هکتار از این مساحت فنس‌کشی شده است و هم اکنون از پیشرفت 36 درصدی برخوردار است.
صابر با اشاره به اینکه این پروژه با پشتیبانی 1000 هکتار زمین کشت علوفه در کنار روستای قیقاچ پلدشت قرار دارد، افزود: طی 20 روز آینده دام وارد مدار تولید محصولات لبنیاتی خواهد شد.
وی، عنوان کرد: با اتمام و بهره برداری از این طرح، 200 فرصت شغلی مستقیم و 400 نفر غیر مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.
مدیر پروژه ارس دام آرشام ماکو با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده، بیان داشت: فاز اول این پروژه، سوله ای به مساحت 5 هزار متر مربع است که با 400 تلیسه در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.
صابر با اشاره به اینکه احداث پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی 10 هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، 120 تن شیر در روز تولید می کند، ادامه داد: 120 میلیارد تومان برآورد هزینه کل پروژه است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم یکى از زیر مجموعه هاى شستا ـ هـلدینگ صدر تامین ـ شرکت فکا است و یک تحول چشم گیر در سطح شمالغرب کشور در حوزه دامپرورى ایجاد می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.