طرح تفصیلی منطقه دیریفارم منطقه آزاد اروند تصویب شد

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند از بازنگری و تصویب طرح تفصیلی منطقه دیریفارم به عنوان ظرفیتی جدید برای توسعه منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین از اروند، مجید رحیمی قشقایی با بیان اینکه دیریفارم با 400 هکتار در مرکز ثقل منطقه و بین شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار دارد، تصریح کرد: دیریفارم از امتیاز مجاورت با فرودگاه بین المللی آبادان برخوردار است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد در طرح جامع منطقه آزاد اروند به عنوان سایت شهر فرودگاهی و فضای کسب و کار (بیزینس سنتر) منطقه تعریف شده است.
رحیمی قشقایی تصویب این طرح را گامی مهم در جهت اقدامات توسعه ای همچون پروژه های آماده سازی شبکه تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات را برای این منطقه عنوان کرد.
وی برای کاربری اراضی و تکمیل شبکه معابر در طرح تفصیلی منطقه دیریفارم را اقدامی مثبت دانست و اذعان داشت: طرح تفصیلی دیریفارم با این دید مورد بازنگری قرار گرفت و در شورای مدیران سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید که کاربری هایی که در طرح جامع تعریف شده اجرایی خواهد شد.
مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به افزایش ارزش افزوده اراضی به عنوان دیگر مزیت تصویب طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: مالکیت دولتی این اراضی باعث می شود ارزش افزوده این زمین ها که متعلق به مردم و بیت المال است، افزایش یابند و می توان سرمایه گذاران جدید را در حوزه های تجاری اقتصادی و خدماتی در این منطقه مستقر کرد.
رحیمی قشقایی استقبال سرمایه گذاران از استقرار در محدوده دیریفارم را یادآور شد و آن را از دیگر نقاط قوت برای این منطقه دانست و افزود: مجتمع فرهنگی، اداری سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز نمایشگاه های بین المللی و مرکز تجاری، تفریحی گلکسی سنتر، مجتمع تجاری ـ اداری و برج های سه قلو از پروژه های ملموسی هستند که در محدوده دیریفارم جانمایی و درحال اجرا هستند. که این پروژه ها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بعضا با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند انجام می شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.