توسط مشاور رییس جمهور؛

پروانه بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی نمین صادر شد

استاندار اردبیل از صدور پروانه بهره‌برداری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین از سوی مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در حاشیه نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهارکرد: این پروانه بهره‌برداری اولین پروانه در سال جاری است که توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی صادر می‌شود.

بهنامجو افزود: با امضای پروانه فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین، سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی با خرید زمین موردنیاز از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بهره‌مند می‌شوند.

او تشریح کرد: زیرساخت‌های اساسی فاز اول این منطقه آماده شده و سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در این قسمت هیچ مشکلی ندارند و بروکراسی اداری در استان نیز به حداقل ممکن خود رسیده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کارهای اساسی جاده دسترسی، برق رسانی و گازرسانی در این منطقه انجام شده است، گفت: این زیرساخت‌های موردنیاز منطقه ویژه اقتصادی نمین در سه سال گذشته با پیگیری‌های مجدانه انجام شده و این اقدامات باعث شد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور پروانه فاز اول را امضا کند.

بهنامجو ادامه داد: سیستم مخابراتی، خیابان‌کشی، احداث ساختمان اداری و اتمام برخی از ساختمان‌های تجاری و صنعتی و آغاز عملیاتی چند مورد ساختمان صنعتی و تولیدی در  منطقه ویژه اقتصادی نمین، اهمیت این مجموعه را افزایش داده است.

او گفت: راه‌اندازی ساختمان موقت برای گمرک منطقه ویژه اقتصادی نمین باعث می‌شود بیشتر کارهای گمرکی در منطقه انجام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اولین کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی نمین به زودی بهره‌برداری می‌شود، اظهارکرد: ساختمان و خط تولید کارخانه کریستال نمین آماده شده و به‌زودی با اشتغال‌زایی خوب افتتاح می‌شود و این موضوع تعداد متقاضیان زمین و سرمایه‌گذاران در منطقه را افزایش داده و شاهد واگذاری قطعات زمین با بهره‌گیری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی خواهیم بود.

بهنامجو با بیان اینکه در کنار این منطقه جانمایی بارانداز نیز انجام شده است، افزود: پروانه بهره‌برداری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به مساحت 400 هکتار طبق نقشه پیوستی صادر شد و تمدید پروانه و تعمیم آن برای فازهای بعدی منوط به تایید عملکرد آن منطقه و متناسب با تکمیل زیرساخت‌ها خواهد بود.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین (اردبیل) با 2 هزار و 55 هکتار مساحت در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما تا سال 94 عملا در مورد آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود، در اسفند ماه سال 94 مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی ابلاغ شد.

طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در پنج فاز قابل اجراست که فاز اول آن به مساحت هزار هکتار در حال اجرا است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :