استاندار اردبیل در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد؛

جذب ۶۰۰ نفر نیروی کار در کارخانه‌های آرتا سبز نمین استان اردبیل

استاندار اردبیل در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک خصوصی آرتاسبز نمین از جذب و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر در کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی، برقی و کاغذ آرتاسبز نمین در سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو افزود: زیرساخت‌های لازم اعم از برق، گاز، آب و جاده دسترسی برای منطقه ویژه اقتصادی و شهرک خصوصی آرتا سبز نمین در دست اجرا است و باید روند اجرا بیش از این سرعت داشته باشد.
بهنامجو بیان کرد: ۶ سوله این مجموعه احداث شده و همچنین خط تولید کارخانه هم خریداری و به زودی از گمرک ترخیص می‌شود.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان منطقه در کارخانه‌های تولید لوازم خانگی، محصولات برقی و کاغذسازی شهرک خصوصی آرتا سبز جذب می‌شوند و در فازهای بعدی نیز باید همه کمک کنیم تا این میزان افزایش یابد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه سرمایه‌گذار این شهرک همچنین اجرای کارخانه کریستال سلامت نمین را  در دست اجرا دارد، گفت: این مجموعه با ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن در صورت تکمیل، اشتغال سه هزار نفر  را فراهم می‌کند و فاز اول آن تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
بهنامجو بیان کرد: مشکلات موجود زیرساختی و فیبر نوری برای این مجموعه بر عهده منطقه ویژه اقتصادی است و باید با هماهنگی و تلاش مدیران مربوطه تا پایان آذرماه این زیرساخت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
وی اضافه کرد: بیشتر ماشین‌آلات خط تولید فاز اول شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید محصولات فلزی کریستال سلامت خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین‌آلات هم در حال آماده‌سازی است که به زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود.
استاندار اردبیل اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این واحدها صادراتی خواهد بود در میزان صادرات و ارزآوری برای استان و کشور قابل توجه خواهد بود.
بهنامجو از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست ادامه روند خدمات‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک آرتاسبز بصورت ضربتی انجام شود تا سرمایه‌گذار نسبت به نصب دستگاه‌های خط تولید خود اقدام کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.