مدیر کل گمرکات استان اردبیل:

گمرک منطقه ویژه اقتصادی نمین راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل گمرکات استان اردبیل گفت: در سال جهش تولید و در منطقه ویژه اقتصادی نمین، گمرک مجزا مستقر خواهد شد.

به گزارش فرینا، پرویز تقوی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل و فعالیت گسترده منطقه ویژه اقتصادی نمین ما نیز به نوبه خود نسبت به اخذ مجوز برای دایر کردن اداره گمرک در این منطقه اقدام کردیم تا حمایت واقعی را از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام دهیم.
تقوی با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید و بسته حمایتی گمرک در 18 ماده و به نیت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، خاطرنشان کرد: ایجاد انبارهای اختصاصی، تخصصی کردن فعالیت گمرکات، اخذ تضمین حقوقی ورودی و ارزیابی کالا در محل واحد تولیدی از جمله مشوق‌های حمایتی صادرات محسوب می‌شود.
وی امیدواری کرد؛ با اعمال این بسته‌های حمایتی صادرات استان تسهیل شده و یک حمایت و همراهی واقعی را از فعالان اقتصادی شاهد باشیم.
مدیر کل گمرکات استان اردبیل اظهار بیان کرد: ما دورنمای مناسبی را با توجه به شرایط مرزی استان در حوزه صادرات و واردات پیش‌بینی می‌کنیم و بر همین اساس در اداره کل گمرک بیله‌سوار که زیرساخت‌ها برای فعالیت گسترده مهیا شده سعی بر تقویت و توسعه صادرات می‌کنیم.
تقوی افزود: در کنار فعالیت 24 ساعته گمرک بیله‌سوار امسال تلاش بر این است تا دستگاه ایکس‌ری در این گمرک نصب شود تا امکان ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر فراهم شود.
وی گفت: برای تسهیل در امر تجارت درصدد راه‌اندازی دروازه مشترک مرزی هستیم تا با استفاده از اسناد مشترک در این زمیه بتوانیم تقویت و توان حوزه تجارت خارجی را افزایش دهیم.
مدیر کل گمرکات استان اردبیل تصریح کرد: براساس اسناد مشترک مرزی و تسهیل در امر صادرات و واردات به صورت سیستمی زمان ایستایی کالا در گمرکات به حداقل رسیده و در این حوزه سرعت عمل بیشتری را شاهد خواهیم بود.
تقوی با تاکید بر فعالیت تخصصی گمرکات از اعلام آمادگی گمرکات استان برای فعالیت‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نظیر صادرات لوازم پزشکی و صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم در سالجاری صادرات تخصصی را از گمرکات استان شاهد باشیم که این روند با همکاری 25 دستگاه مستقر در گمرک امکانپذیر خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو