مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد:

تمهیدات بندر شهید رجایی برای مقابله با «کرونا اومیکرون»

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از اتخاذ تدابیر و تمهیدات جدید برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در بنادر استان خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا محمدی کرجی ران ضمن بیان این مطلب که سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی با نام «اومیکرون» در بین جامعه حمل ‌و نقل دریایی و فعالان این حوزه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اظهارداشت: بسیاری از کشورها در حال توقف ترددهای هوایی و مرزی خود به آفریقا هستند.

محمدی کرجی ران در راستای اهمیت موضوع و لزوم تدابیر مناسب از سوی جامعه دریایی و بندری برای مقابله با این گونه‌های جهش یافته و خطرناک خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای شناورهای مسافری و تجاری به شرکت‌های بندری و کشتیرانی ابلاغ شده و به صورت مستمر بر اجرای آنها نظارت می‌شود.

وی ضمن اشاره به قرنطینه پرسنل تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با خطرپذیری بالا، درخصوص چگونگی کنترل بنادر در مواجهه با گونه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون Omicron» تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین این اداره کل با نهادهای نظارتی بهداشتی استان جهت انجام تست‌های کرونا، قرنطینه شناورها و رعایت مفاد پروتکل‌ها ایجاد شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص شناورهایی با مبداء بنادر جنوب آفریقا، تصریح کرد: تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با ریسک بالا براساس پروتکل‌ها در لنگرگاه قرنطینه شده و تا اطمینان از سلامت تمامی کارکنان و تایید مراجع قانونی مرتبط از پهلودهی شناورها در بنادر استان جلوگیری می‌شود.

محمدی کرجی ران با تاکید بر ضرورت بازنگری فرآیندهای عملیات دریایی متناسب با وضعیت موجود نیز بیان داشت: اصلاح فرآیند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناورها و همچنین لغو مجوزهای تردد خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان‌هایی است که مراودات تجاری زیادی با کشورهای آفریقایی دارد، یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های درنظر گرفته شده از ورود تمامی بیماری‌های نوپدید و بازپدید به بنادر استان هرمزگان جلوگیری خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :