تخلیه 452 هزار تن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی / پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خام تا چند روز آینده

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 452 هزار تن روغن نباتی به وسیله 15 فروند کشتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

به گزارش فرینا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت میزان واردات، تخلیه و ارسال روغن خوراکی از بندرشهید رجایی به استان‌های کشور گفت: در راستای تامین زنجیره کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از ابتدای امسال تا کنون 452 هزار تن روغن خوراکی به وسیله 15 فروند کشتی از طریق بندر شهید رجایی وارده کشور شده است.
محمدی کرجی ران ادامه داد: در حال حاضر 167 هزار تن روغن در مخازن این مجتمع بندر شهید رجایی موجود است که روزانه یک‌هزار و 680 تن از این کالای مصرفی و مورد نیاز کشور به وسیله 70 کامیون از بندرشهید رجایی به کارخانجات و شرکت‌های فرآوری روغن نباتی در سراسر کشور ارسال می‌شود.
وی گفت: همچنین 2 کشتی حامل روغن خوراکی با ظرفیت 71 هزار و 500 تن در لنگرگاه بندرعباس مراحل اسنادی خود را طی کرده و در روز‌های آینده در بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شود.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه ظرفیتی بالغ بر 370 هزار تن در سه نقطه از اراضی بندرشهید رجایی به ذخیره سازی و نگهداری فرآوری روغن خام خوراکی اختصاص دارد، اضافه کرد: از 9 پست اسکله تخلیه و نگه‌داری کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی، 3 پست آن مخصوص تخلیه روغن نباتی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :