آخرین وضع تخلیه کالای اساسی در بندر شهید رجایی / پهلوگیری 32 فروند شناور در اسکله‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از پهلوگیری 32 فروند شناور حامل کالای اساسی در اسکله‌های اختصاصی بندر شهید رجایی و رشد 40 درصدی تخلیه کالای اساسی در این بندر از ابتدای امسال تا روز چهارم شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش فرینا، علی رضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن تشریح میزان تخلیه کالای اساسی(غیرکانتینری) در پنج ماهه امسال اظهار داشت: با پهلوگیری 32 فروند کشتی طی مدت یاد شده، یک میلیون و 490 هزار و 63 تن انواع کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است.

محمدی کرجی ران ادامه داد: عمده این کالاها روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا ،کود، گندم و جو بود، در این مدت 15 کشتی حامل روغن به میزان 452 هزار و 338 تن وارد بندرشهید رجایی شد که یا پیشتر جهت فرآوری به کارخانجات داخل کشور ارسال شده است و یا درحال تخلیه است.

وی، میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در مدت یاد شده را 334 هزار و 616 تن اعلام کرد که به وسیله 5 کشتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شده است.

به گفته محمدی کرجی ران، درحال حاضر 3 فروند کشتی حامل کالای اساسی روغن، خوراکی، ذرت و گندم در بندرشهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه درخال انجام است.

وی اضافه کرد: تا یک ماه آینده نیز600 هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن خام نباتی، شکر خام و گندم وارد بندر شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآور شد: بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد 6 پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به مساحت 130 هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر 350 هزار تن، محوطه بار انداز به مساحت 90 هزار متر مربع و ظرفیت 100 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن یکی از مهمترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می آید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو