تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی آب مجتمع بندری شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانودی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از آغاز تعمیرات اساسی مخازن ذخیره آب مجتمع بندری شهیدرجایی با هدف تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع عظیم بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی خبر داد.

به گزارش فرینا ه نقل از ایلنا از بندرعباس، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران اظهار کرد: این اقدام در راستای ذخیره‌سازی حداکثری و بهره‌مندی از آب با کیفیت، برای مصارف شرب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های استراتژیک در بندر شهید رجایی به انجام می رسد.

محمدی کرجی‌ران در تشریح جزییات این طرح عنوان کرد: این تعمیرات شامل تعمیرات اساسی مخزن ‌بتنی چهار هزار متر مکعبی که در آب‌ شیرین‌کن بندر شهیدرجایی واقع شده و همچنین مخزن فلزی هوایی به ظرفیت 100مترمکعب که واقع در اراضی پشتیبانی این بندر است.

وی با اشاره فرایند فنی اجرای این پروژ تعمیرات اساسی اضافه کرد: با توجه به الزام ضد جلبک بودن خازن، در ابتدا تمامی سطوح سندبلاست و ساب‌زنی می شود و سپس محل ترک‌های V شکل و میلگردهای پوسیده کاملاً باز و به وسیله مواد پایه اپوکسی ترمیم می‌شود و بعد از آن در محل برخورد سطح بتن عمودی با افقی ماهیچه ‌کشی با استفاده از گروت پایه سیمان انجام و در نهایت اجرای لایه اول با استفاده از مواد پایه سیمانی و اجرای لایه دوم با استفاده از مواد پلیمری انجام خواهد شد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در خصوص سازه‌ نگهدارنده مخزن هوایی نیز با توجه به بررسی‌های انجام شده از میزان پوسیدگی‌ها تصمیم گرفته شد ابتدا یک مرحله سندبلاست انجام و بعد از آن سه لایه رنگ مطابق آیین‌نامه مقررات ملی اجرا شود.

محمدی کرجی‌ران در خصوص اهمیت و ضرورت اجرای این طرح افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اهمیت ذخیره‌سازی آب در مجتمع بندری شهید رجایی، تعمیرات اساسی مخازن ذخیره‌سازی آب نقش به‌سزایی در تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع عظیم بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی خواهد داشت.

وی، زمان اجرای این پروژه را 6 ماه و هزینه انجام آن را 40میلیاردریال اعلام کرد .

گفتنی است؛ سندبلاست فرآیندی است که به وسیله آن سطح مورد نظری که می‌خواهیم برای رنگ کاری آماده کنیم توسط ذره‌های ساینده تحت فشار هوا روی قطعات فولادی پاشیده می‌شود. استفاده از هر روش دیگری به جز سندبلاست برای صیقل دادن مواد و آماده کردن آنها برای استفاده باعث می‌شد آن فرآیند، مقرون به صرفه نباشد و مدت زمانی که برای انجام آن لازم است بسیار طولانی شود در حالی‌که سندبلاست روشی باصرفه، کارآمد و پربازده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو