چابهار و صرفه اقتصادی برای افغانستان

وزیر اقتصاد جمهوری افغانستان گفت: بندر چابهار به سبب دسترسی به آب های آزاد و نزدیکی به افغانستان، صرفه اقتصادی و کاهش بسیاری از هزینه ها را برای ما در بر دارد.

به گزارش فرینا، عبدالستار مراد شامگاه سه شنبه در بدو ورود به منطقه آزاد چابهارمورد استقبال حامد علی مبارکی مدیرعامل این منطقه قرار گرفت.
وی درباره سفرش به چابهار گفت: در سفر معاون اجرایی دولت افغانستان عبدالله عبدالله به چابهار ، ظرفیت ها و داشته های چابهار از نزدیک مورد بازدید قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که بندر چابهار راهی مناسب برای پیشبرد فعالیت های اقتصادی افغانستان است.
بازديد از طرح توسعه بندر شهيد بهشتی و اسكله شهيد كلانتری، سايت پتروشيمی، پيكره كارگاهی، مراكز تجاری و نقاط ديدنی و گردشگری چابهار از جمله برنامه های سفر وزیر اقتصاد افغانستان به چابهار ایران است.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار، تجار و سرمايه گذاران كشور افغانستان با ثبت ۱۷۵ شركت بازرگانی، توليدی و خدماتی در منطقه آزاد چابهار به فعاليت مشغول بوده و اين شهرستان ۵۰ هكتار از اراضی خود در بخش صنعتی را در اختيار سرمايه گذاران كشور افغانستان برای كار و فعاليت قرار داده است.
استان سیستان و بلوچستان در بخش شمالی خود حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور افغانستان دارد.
این هفتاد و پنجمین هیئت تجاری خارجی است که از زمان توافق هسته ای به چابهار می آید.

 

 

امتیاز به خبر :