بازدید هیات تجاری تات وان ترکیه از منطقه آزاد ماکو

هیات تجاری تات وان ترکیه از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند. 

به گزارش فرینا، جواد اسماعیل زاده، معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه مشترک هیات تجاری تات وان ترکیه که با حضور مدیران فرهنگی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکوبرگزارشد، گفت: با وجود هفت منطقه آزاد در کل کشور، منطقه آزاد ماکو به عنوان جوانترین منطقه آزاد کشور و همجوار با کشورهای ترکیه و آذربایجان می تواند نقش اساسی در تجارت و تبادل اقتصادی بین این کشورها باشد.

وی وجود ظرفیتهای سرمایه گذاری در این منطقه را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: کشاورزی، شیلات ، گردشگری، معادن و ترانزیت را از جمله این ظرفیتها است.

اسماعیل زاده وجود بزرگترین مرز زمینی کشور را از دیگر ظرفیتهای  های تجارت در این منطقه ذکر کرد و تصریح نمود: روزانه نزدیک 700دستگاه کامیون از این مرز مابین ایران و ترکیه تردد می کنند.

وی همچنین به اقدامات سازمان در طول سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: عمده ترین کارهای سازمان آماده سازی زیر ساختها برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی مهمترین و عمده ترین کارهای زیر ساختی را احداث فرودگاه، تعریض جاده های اصلی منطقه در نقاط مختلف منطقه از ماکو، شوط و پلدشت، ساخت پایانه صادراتی، احداث پارک امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی ذکر کرد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو حضور سرمایه گذاران کشور ترکیه را در این منطقه بسیار مغتنم بر شمرد و خاطر نشان ساخت: امیدواریم با بازدید از این منطقه زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران از جمله کشور ترکیه در این منطقه فراهم شود.

بلال داغ داغان، رئیس اتاق صنایع و بازرگانی وان ترکیه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از استقبال گرم مسئولان منطقه آزاد ماکو از این هیات گفت: وجود منطقه بکر در این نقطه مرزی و هم مرز بودن با کشور ترکیه از ظرفیتهای سرمایه گذاری به شمار می رود.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی ساکنان دو سوی مرز در این منطقه اظهار امیدواری کرد: وجود ظرفیتهای مناسب و همچنین مزایای خوب سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو می تواند باعث رشد سرمایه گذاری در زمینه تجارت و اقتصاد و صنعت پوشاک و گردشگری باشد.

در پایان این جلسه مشترک این هیات از پایانه صادراتی، پارک امام خمینی (ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو نیز بازدید کردند.
برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :