ارائه هنر و سوغات 20 استان کشور در جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات 20 استان کشور در بندر تاریخی لافت جزیره قشم خبر داد.
به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب گفت: صنایع دستی و سوغات استان های مختلف ایران در 60 غرفه این نمایشگاه که در مجتمع تجاری ارسلان بندر تاریخی لافت ایجاد شده به مدت دو هفته به مردم ارائه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه تا سوم دی ماه در جزیره قشم دایر است، افزود: این نمایشگاه به دو بخش صنایع دستی و سوغات محلی استان ها و شهرهای به نام و صاحب حرفه کشورمان از جمله تهران، خراسان، اردبیل، کرمانشاه، یزد، زنجان، همدان، اصفهان، البرز، قم، هرمزگان، کاشان، تبریز، ارومیه، شیراز و قشم تقسیم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین صنعتگران مبل و دکوراسیون چوبی منزل از بازار مبل یافت آباد تهران هم محصولات خود را عرضه می کنند.

وی گفت: غرفه ویژه قشم هم صنایع دستی هنرمندان روستای سهیلی را با استفاده از محصولات دریایی به همراه تزئین خاک های رنگی بر روی شیشه از جزیره هرمز و هنر شک بافی، زری بافی و گلابتون دوزی در کنار بخشی از سوغات جزیره همچون کیک حلقه ای و حلواهای محلی روستای هلر و خوراک ها و ادویه های سایر محله های این جزیره را به شرکت کنندگان ارائه می کند.

بنا به این گزارش، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات 20 استان کشور از تاریخ 20 آذر ماه جاری با حضور مسئولان جزیره قشم در مجتمع تجاری ارسلان بندر تاریخی لافت افتتاح شد. 
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :