ایجاد فناوری‌های نوین در تاسیسات پارس جنوبی بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ایجاد فناوری‌های نوین در تاسیسات پارس جنوبی از جمله پایش آنلاین وضعیت آب و هوایی، کنترل HSE خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی با بیان اینکه قدمت ایجاد تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به 20 سال گذشته بر می‌گردد گفت: در ایجاد این تاسیساتاز زمان ساخت و راه‌اندازی توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک شدهاست.
یوسفی با اشاره به اینکه ظرفیت انسانیدر منطقه ویژه پارس جنوبی افزون بر100 هزار نفر است افزود: محور و مسیر توسعه نسبت به گذشته متفاوت شده و از حالت سخت افزاری به نرم افزاری سوق یافته است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل با تبدیل سخت افزاری به نرم افزاری ازدست رفته است گفت: با وقوع انقلاب صنعتی چهارم تحولاتی در حوزه‌های تجهیزات، تولیدات و اشتغال ایجاد شده که باید همه در این مهم همسو شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم سبک زندگی، درآمدزایی و ارائه خدمات به جامعه هدف تغییر داده است افزود: در حوزه تاسیسات صنت نفت، گاز و پتروشیمی تمرکز به سیستم الکترونیکی سوق یافته که در این راستا سیستم‌های الکترونیکی در تاسیسات پارس جنوبی مستقر شدهاست.
یوسفی با بیان اینکه پارس جنوبی همسو باانقلاب صنعتی گام برمی‌دارد افزود: پایش آنلاین وضعیت آب و هوایی، کنترل HSE و همزمان با اعلام خطر، فعال شدن سنسورهای جلوگیری از حادثه از ظرفیت‌های الکترونیکی تاسیسات پارس جنوبی است.


 

امتیاز به خبر :